Allegro to doskonałe miejsce na rozpoczęcie sprzedaży w Internecie. Pozwala Ci wejść na rynek nawet przy ograniczonym budżecie i nie wymaga od Ciebie właściwie żadnych zewnętrznych działań marketingowych.
Spis treści artykułu
Jednym z niewielu wyzwań, jakie wiążą się z tym marketplacem, jest jednak zacięta konkurencja wewnętrzna. Jak promować produkty na Allegro i wybić się ze swoją ofertą?
1. Allegro Ads – oferty sponsorowane
Jednym z najpopularniejszych sposobów na wyróżnienie swoich towarów spośród ofert konkurencji jest skorzystanie z systemu Allegro Ads. Efekt takiego działania to m.in. wyświetlanie produktów wyżej w wynikach wyszukiwania, z towarzyszącą im etykietą „oferta sponsorowana”. To prawdopodobnie jedna z najskuteczniejszych metod promowania produktów na Allegro.
Opłaty za promocję w Allegro Ads zależą od konkurencyjności danego produktu, a więc stawek dyktowanych przez pozostałych sprzedawców. Warto jednak pamiętać, że koszty ponosisz dopiero wtedy, gdy użytkownik kliknie w reklamę i przejdzie do Twojej oferty.
2. Wizualne wyróżnienie oferty
Podczas przeglądania ofert na Allegro łatwo zauważyć, że niektóre z nich zostały podświetlone na niebiesko, a ich tytuły pogrubione. Takie produkty bardziej rzucają się w oczy i skuteczniej przyciągają uwagę użytkowników. Aby wyróżnić swój towar w podobny sposób, wystarczy zaznaczyć odpowiednie opcje podczas tworzenia danej oferty.
Korzystanie z podświetleń i pogrubień wiąże się oczywiście z konkretnymi opłatami. W zależności od wybranego pakietu 10 dni wizualnego wyróżnienia oferty będzie kosztowało Cię 19 lub 29 zł.
Allegro Ads vs. promowanie ofert
Choć zarówno system Allegro Ads, jak i promowanie ofert w serwisie służą temu samemu celowi, występują między nimi znaczące różnice. Oba rozwiązania mają poprawiać widoczność aukcji w wynikach wyszukiwania i opierają się na zgodności ich tytułów z zapytaniami użytkowników.
Zupełnie inne są jednak modele rozliczeniowe obu systemów, a także czynniki wpływające na pozycje na liście.
Przyjrzyjmy się szczegółom:
- Miejsce wyświetlania ofert – o ile promowane aukcje pojawiają się po prostu nad ofertami niewyróżnionymi, o tyle reklamy w systemie Allegro Ads wyświetlane są w najpopularniejszych miejscach serwisu, a więc nawet nad promowanymi ofertami.
- Czynniki decydujące o pozycji na liście – na miejsce oferty promowanej wśród wyników wyszukiwania wpływa jej popularność, a więc liczba osób, które dokonały już zakupu. Inaczej jest w przypadku Allegro Ads, gdzie czynnikiem decydującym jest maksymalna zadeklarowana stawka CPC (kosztu za kliknięcie) – im większa, tym wyżej na liście może pojawić się oferta.
- Model rozliczeniowy – jedna z głównych różnic pomiędzy obydwoma systemami. Za promowanie ofert wyróżnieniem pobierana jest stała opłata (raz na 10 dni), a koszty reklam w Allegro Ads są zmienne i zależne od liczby przekierowań do aukcji.
- Optymalizacja kosztów – ze względu na stałe koszty promowania ofert wyróżnieniem, rozwiązanie to nie oferuje żadnych możliwości optymalizacji ponoszonych kosztów. Zupełnie inaczej jest w przypadku systemu Allegro Ads, który gwarantuje pełną kontrolę nad wydatkami oraz dostęp do zaawansowanych statystyk.
Jak widzisz, Allegro Ads daje zdecydowanie większe możliwości marketingowe. Niewątpliwą zaletą tego systemu jest fakt, że płacisz wyłącznie za rezultaty kampanii, a nie samą emisję reklam. Możesz także elastycznie dostosowywać wydatki do swojego budżetu i monitorować efekty działań dzięki gromadzonym statystykom.
Na promowanie ofert wyróżnieniem lepiej decydować się w przypadku, kiedy są już one popularne wśród użytkowników serwisu. Zyskujesz wówczas lepszą widoczność niższym kosztem. W innych sytuacjach prawdopodobnie Allegro Ads sprawdzi się jednak lepiej.
3. Strefa Okazji
Jeśli zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż na Allegro, Strefa Okazji może być dla Ciebie strzałem w dziesiątkę. Jak podaje portal, liczba transakcji w tej przestrzeni jest nawet 50 razy większa niż średnia w całym serwisie. Oferty promowane w ten sposób mogą pojawić się na stronie głównej, na specjalnej podstronie „Strefa Okazji” albo na listach innych ofert.
Aby skorzystać z takich możliwości wypromowania produktów na Allegro, wybierz konkretną ofertę, zgłoś ją do Strefy Okazji i poczekaj na decyzję pracownika serwisu. Pamiętaj, że pobrana zostanie za to zarówno opłata stała, jak i prowizja od każdej transakcji. Dokładne ceny będą zależały od rodzaju wyróżnienia, na jaki się zdecydujesz.
4. Status Super Sprzedawcy
To, że użytkownik Allegro dostrzeże Twoją ofertę i się nią zainteresuje, nie oznacza jeszcze, że dokona zakupu. Aby tak się stało, będzie musiał obdarzyć Cię zaufaniem. Co może go do tego nakłonić? Etykieta Super Sprzedawcy towarzysząca Twojej marce. Warunkiem uzyskania tego statusu jest posiadanie konta firmowego przez min. 30 dni oraz – co oczywiste – obsługa klientów na wysokim poziomie. Aby zdobyć etykietę, musisz spełnić m.in. następujące warunki:
- posiadać min. 100 ocen za ostatni rok,
- zrealizować min. 20 transakcji w ciągu ostatnich 30 dni,
- zdobyć średnią min. 4,95 ze wszystkich gwiazdek z ostatnich 30 dni,
- nie naruszyć regulaminu Allegro przez ostatnie 30 dni,
- posiadać nie więcej niż 0,02% nierozwiązanych dyskusji przez ostatnie 30 dni.
Zyskując status Super Sprzedawcy, otrzymujesz także dostęp do darmowej puli Monet Allegro.
👉 Sprawdź, jak zostać Super Sprzedawcą na Allegro!
5. Czym są Monety Allegro?
Użytkownicy zbierają Monety Allegro za zakupy u sprzedawców, którzy korzystają z tego programu lojalnościowego. Po osiągnięciu danego limitu zyskują zniżkę na kolejne transakcje w serwisie. Zgodnie z danymi Allegro, niemal 6 milionów osób zbiera Monety i wymienia je na kupony, a jedna trzecia z nich korzysta wyłącznie z ofert wyróżnionych tym programem.
Aby zaoferować użytkownikom Monety w swoich ofertach, musisz je po prostu opłacić. Koszty (1,25 zł za sztukę) poniesiesz jednak dopiero wtedy, gdy ktoś zdecyduje się kupić Twój produkt. Warunkiem wzięcia udziału w programie jest także posiadanie konta firmowego, oceny min. 4,8 i zdobycie przynajmniej 5 poleceń w ciągu ostatnich 30 dni.
6. Allegro Smart
To kolejny program lojalnościowy Allegro, który wciąż zyskuje na znaczeniu. Coraz więcej użytkowników decyduje się zapłacić 49 zł za to, by przez cały rok cieszyć się darmową dostawą. Aby skorzystać z tej opcji, trzeba wydać min. 40 zł na zakupy u jednego sprzedawcy (lub 100 zł, jeśli wybiera się dostawę kurierem).
Nie chcąc ponosić zbędnych kosztów, użytkownicy serwisu filtrują wyniki wyszukiwania do tych, które opatrzone są etykietą programu Allegro Smart. Warto więc zrobić wszystko, aby do niego dołączyć. Warunki to m.in.:
- min. 5 unikalnych pozytywnych opinii w przeciągu ostatniego roku,
- status Super Sprzedawcy lub wskaźnik poleceń na poziomie min. 98%,
- uzupełnienie warunków zwrotu towaru i przypisanie ich do swoich ofert,
- regulowanie opłat na bieżąco.
Pamiętaj, że program Allegro Smart w Twoich ofertach zostanie aktywowany, jeśli zagwarantujesz przynajmniej dwie formy dostawy z dwóch różnych grup, w cenie, która mieści się w przedziale akceptowanym przez serwis.
Alternatywne rozwiązanie to zaoferowanie tylko jednej formy dostawy przy jednoczesnym uzupełnieniu min. 50% numerów śledzenia przesyłki dla transakcji z ostatnich 30 dni.
👉 Dowiedz się, czy Allegro Smart się opłaca.
Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro?
Powyższe sposoby pozwolą Ci wypromować Twoje produkty w Allegro i zmaksymalizować współczynnik transakcji. Aby zrobić z nich jak najlepszy użytek, wspomóż się inteligentnym narzędziem do zarządzania sprzedażą w sieci, takim jak oprogramowanie Sky-Shop.
Pamiętaj też, że najskuteczniejszą reklamą jest po prostu rosnące grono zadowolonych klientów. Dołóż więc wszelkich starań, aby zostawiali oni jak najwięcej pozytywnych ocen i komentarzy, a Twoja marka szybko zyska na popularności.
👉 Przeczytaj także: Czy warto reklamować się na Allegro?