Jak prawidłowo używać Allegro Ads? Poradnik

0
3824
allegro ads

Dziś coraz trudniej odnosić sukcesy na Allegro, ignorując dobrodziejstwa jego systemu reklamowego. Coraz większa popularność platformy sprawia, że sprzedawcy częściej decydują się wyjść poza tradycyjne formy promocji i zrobić użytek z Allegro Ads.

Jak działają te kampanie i o czym trzeba pamiętać podczas ich wdrażania?

Co to jest Allegro Ads?


Allegro Ads to wewnętrzny system reklamowy największej platformy zakupowej w Polsce. Zdecydowanie wykracza on poza standardowe formy promocji, takie jak wyróżnienia. Działa w modelu CPC, co oznacza, że sprzedawca płaci jedynie za kliknięcie reklamy przez użytkownika, a nie za samą jej emisję.

To jedna z cech, które upodabniają Allegro Ads do popularnego systemu Google Ads. Każdy, kto prowadzi kampanie PPC w wyszukiwarce, bardzo szybko zrozumie zasady działania obowiązujące w narzędziu Allegro.

Jak działa Allegro Ads?


Na początku warto odpowiedzieć sobie na pytanie, jak wygląda struktura kampanii w Allegro Ads. Składają się one z trzech poziomów: ogólnej kampanii, grupy reklam oraz konkretnej oferty.

Kampania stanowi powiązane grupy reklam i jest najwyższym poziomem, do jakiego masz dostęp ze swojego konta. Grupy reklam to zestawy kilku ofert, które zazwyczaj mają ze sobą związek tematyczny. To na tym poziomie konieczne jest ustalenie budżetu. Oferta jest z kolei pojedynczą reklamą, widzianą przez użytkownika. Daje Ci możliwość promowania wybranej aukcji lub Twojego profilu sprzedawcy.

Podział na trzy poziomy zdecydowanie ułatwia optymalizację reklam i kontrolę nad nimi. Staraj się tak organizować działania, aby kampania dotyczyła ogólnej kategorii produktów i zawierała różne grupy reklam dla poszczególnych podkategorii (np. torebki damskie podzielone na kuferki, shopperki, listonoszki i kopertówki).

Allegro Ads daje bardzo szerokie możliwości, jeśli chodzi o wybór rodzaju reklam oraz miejsc ich emisji. Do wyboru masz:

  • Oferty sponsorowane – reklamy pod postacią linków sponsorowanych pojawiają się kontekstowo w najważniejszych miejscach Allegro i służą zwróceniu uwagi kupujących.
  • Reklamy graficzne – reklamy w formie graficznych banerów wyświetlają się ponad wynikami wyszukiwania w Allegro i służą zwiększaniu świadomości marki.
  • Sieć reklamowa – reklamy wyświetlają się nie tylko w samym Allegro, ale także w Google i na Facebooku, a ich celem jest przyciąganie klientów z różnych źródeł.

Allegro Ads – jak ustawić oferty sponsorowane?


Aby ustawić reklamę w Allegro Ads, zaloguj się do panelu administracyjnego na stronie ads.allegro.pl, używając po prostu swojego loginu i hasła do serwisu. Wciśnij przycisk „Dodaj kampanię”. W nowo otwartym oknie wybierz typ „Oferty sponsorowane”, nadaj nazwę kampanii i kliknij „Dalej”. Na tym etapie będziesz mieć możliwość dodania grupy reklam.

Zdecyduj, które oferty chcesz promować. Masz do wyboru:

  • wszystkie aukcje,
  • produkty dobrane według reguł automatycznych,
  • bestsellery
  • lub dowolne oferty wyselekcjonowane ręcznie.

Kiedy zakończysz ten etap, kliknij „Dalej”. Przed Tobą ważne zadanie – określenie budżetu, terminarza oraz sposobu emisji reklam.

Ustalenie budżetu to jedna z kluczowych decyzji w procesie ustawiania kampanii w Allegro Ads. Wybierz więc limit dzienny, który rozliczany będzie w tygodniowych cyklach. Jeśli chcesz wyznaczyć granicę wszystkich wydatków, określić możesz też budżet całkowity. System zasugeruje Ci optymalną cenę za kliknięcie i wskaże widełki, w jakich musi zmieścić się Twoja propozycja.

Wybierając daty emisji reklam, możesz pozostawić opcje domyślne lub ustawić własne. W pierwszym przypadku kampania zacznie się jeszcze tego samego dnia i będzie trwała, dopóki nie zatrzymasz jej ręcznie bądź promowane produkty nie zostaną wyprzedane. W drugim samodzielnie określisz datę rozpoczęcia i zakończenia kampanii.

Poza budżetem i terminarzem, bardzo istotną kwestią jest ustalenie miejsc wyświetlania reklam. Do wyboru masz takie możliwości jak:

  • Wyniki wyszukiwania – sponsorowana oferta pojawi się na górze każdej strony wyników wyszukiwania, związanych z określonym słowem kluczowym.
  • Lewa kolumna w wynikach wyszukiwania – oferta pojawi się obok wyników wyszukiwania, pod listą kryteriów.
  • Strona oferty – oferta pojawi się na stronie przedmiotów z tej samej kategorii.
  • Pozostałe miejsca emisji – oferta pojawi się w dostępnych w danej chwili miejscach serwisu, takich jak strona główna, strona kategorii itd.

Allegro Ads – jak ustawić reklamy graficzne?


Poza ofertami sponsorowanymi, w Allegro Ads możesz dodać także reklamy graficzne oraz oferty w sieci Google czy Facebook. Ich ustawianie nie różni się zanadto od tego, co opisaliśmy powyżej. Kluczową decyzję podejmujesz na samym początku dodawania kampanii.

Przyjrzyjmy się jednak bliżej reklamom graficznym, ponieważ wymagają one od sprzedawcy uzupełnienia marek na jego koncie Allegro.

Reklamy graficzne w Allegro Ads składają się z logotypu marki, hasła oraz dwóch dynamicznie dobieranych ofert. W przeciwieństwie do standardowych kampanii CPC, te rozliczane są w modelu CPM, czyli za każdy tysiąc wyświetleń. Aby dodać reklamę graficzną, uzupełnij najpierw marki oraz ich logotypy na swoim profilu. Później powtarzaj kroki opisane powyżej dla ofert sponsorowanych.

Na odpowiednim etapie dobierz od 2 do 15 ofert, które będą dynamicznie dobierane do reklamy. Następnie określ jej zasięg:

  • Precyzyjny – reklama wyświetli się tylko najbardziej zainteresowanym.
  • Rozszerzony – reklama będzie zwiększać rozpoznawalność Twojej marki.

Ustal także słowa kluczowe oraz wykluczające. Zdecydują one, na jakie zapytania Twoje reklamy będą wyświetlać się użytkownikom, a przy jakich nie będą pojawiały się wcale. Na koniec określ budżet i czas trwania kampanii. Odbywa się to tak jak przy ofertach sponsorowanych, z tą różnicą, że wybierasz nie koszt kliknięcia, a tysiąca wyświetleń.

👉 Przeczytaj także: Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro?

Jak prawidłowo używać Allegro Ads?


Wiesz już wszystko na temat Allegro Ads i zasad dotyczących ustawiania reklam. Choć nie jest to bardzo skomplikowany proces, przyda Ci się zaawansowane oprogramowanie do zarządzania sprzedażą w sieci.

Dzięki intuicyjnej platformie SaaS, jak Sky-Shop, zintegrujesz wszystkie działania marketingowe na Allegro w jednym miejscu!