Jak zacząć sprzedawać na Allegro – najlepsze praktyki

0
167
jak zacząć sprzedawać na allegro

Allegro to najbardziej rozpoznawalny marketplace w Polsce, odwiedzany przez około 17 milionów użytkowników miesięcznie. Konsumenci wykorzystują ten serwis na samym końcu swojej ścieżki zakupowej, czyli w momencie, kiedy są już zdecydowani dokonać transakcji. 

Jeśli prowadzisz działalność e-commerce, Allegro jest więc dla Ciebie obowiązkowym kanałem sprzedaży. Dowiedz się, jak zacząć swoją przygodę z tym serwisem!

Spis treści:

Wybierz oprogramowanie sprzedażowe
Załóż konto na Allegro
Wystaw swoje produkty na sprzedaż
Promuj swoje aukcje
Nie zapominaj o innych kanałach sprzedaży

1. Wybierz oprogramowanie sprzedażowe


Zacznijmy od tego, że prowadzenie sprzedaży na Allegro jest zdecydowanie łatwiejsze, jeśli korzystasz ze specjalnego oprogramowania sprzedażowego. Platformy tego typu umożliwiają wystawianie, zamykanie i odświeżanie aukcji za pomocą zaledwie kilku kliknięć. Pozwalają także na wygodne drukowanie etykiet przewozowych czy automatyczną wysyłkę powiadomień do klientów.

Przykładem oprogramowania do zarządzania sprzedażą w sieci jest platforma Sky-Shop. Świetnie sprawdza się ona na przykład wtedy, gdy Allegro nie jest Twoim jedynym kanałem sprzedaży. 

Jeśli chcesz rozszerzyć działalność swojego e-commerce o ten marketplace, Sky-Shop zagwarantuje Ci dwustronną integrację pomiędzy sklepem a kontem w Allegro. Dzięki temu jeden panel administracyjny wystarczy Ci do obsługiwania wszystkich zamówień i monitorowania stanów magazynowych.

Warto również zauważyć, że Sky-Shop ułatwia prowadzenie sprzedaży internetowej w modelu dropshippingu. Nie potrzebujesz więc żadnego asortymentu czy zaplecza magazynowo-wysyłkowego, aby zacząć swoją działalność. 

Wystarczy integracja konta Allegro z hurtowniami, które zapewnią Ci zarówno towar, jak i jego transport. Tobie pozostanie kontakt z klientami i wygodna obsługa zamówień z poziomu panelu administracyjnego Sky-Shop.

👉 Poznaj 10 zalet integracji Sky-Shop z Allegro.

2. Załóż i aktywuj konto na Allegro


Kiedy wybierzesz już funkcjonalne oprogramowanie do zarządzania sprzedażą, przyjdzie czas na rejestrację w Allegro.

 Jeśli myślisz o prowadzeniu biznesu z prawdziwego zdarzenia, a nie tylko pozbyciu się paru zbędnych bibelotów z domu, potrzebujesz konta firmowego. Wiąże się ono ze zdecydowanie większymi możliwościami marketingowymi.

Jak założyć konto na Allegro krok po kroku?

  1. Wejdź na stronę rejestracji, do której odnośnik znajdziesz w prawym górnym rogu serwisu. W sekcji logowania kliknij „Zarejestruj się”.
  2. Wybierz rodzaj konta. Jeśli prowadzisz działalność gospodarczą, postaw na konto firmowe.
  3. Ustal login oraz hasło, pamiętając, że nazwa Twojego konta będzie widoczna dla wszystkich użytkowników Allegro. Warto zadbać więc o to, by nawiązywała do Twojej marki.
  4. Wprowadź adres e-mail. Wcześniej możesz założyć specjalną skrzynkę do obsługi wszystkich powiadomień z serwisu.
  5. Uzupełnij dane swojej firmy, automatycznie pobierając je z Głównego Urzędu Statystycznego lub wprowadzając je ręcznie.
  6. Aktywuj konto poprzez wykonanie przelewu weryfikacyjnego na kwotę 1,01 zł z rachunku, którego numer został użyty wcześniej w formularzu. Ta kwota zostanie Ci zwrócona.

Kiedy Twoje konto na Allegro będzie już aktywne, wybierz kategorię produktów, które zamierzasz sprzedawać. Na tym etapie możesz także uzupełnić pozostałe dane na temat swojej marki i porównać swój profil z konkurencją. Pomoże Ci to w ustaleniu strategii sprzedaży i polityki cenowej.

3. Wystaw swoje produkty na sprzedaż


Jeśli wszystkie przygotowania masz już za sobą, możesz zacząć właściwą sprzedaż na Allegro. Pierwszym krokiem, jaki należy wykonać, jest wystawienie swojego asortymentu w serwisie. 

Tworząc aukcje, pamiętaj o następujących elementach:

  • Nazwy aukcji – używaj w nich najważniejszych słów kluczowych, które pomogą użytkownikom znaleźć Twoje produkty. Unikaj marketingowych haseł, takich jak „promocja”, „okazja” itp. Do zamieszczania oznaczeń tego typu służą specjalne funkcje promocyjne. 
  • Opisy produktów – skup się na konkretnych informacjach, które mogą interesować klientów. Postaraj się używać języka korzyści i rzetelnie opisywać swoje towary.
  • Zdjęcia – miniaturki widoczne na liście wyników wyszukiwania w Allegro muszą przedstawiać Twoje towary na białym tle. Grafik, które zamieszczasz w aukcjach, takie zasady już nie dotyczą. Warto więc wykorzystać je na przykład do pokazania produktów w użyciu.
  • Estetyka – pamiętaj, że ludzie kupują oczami. Jeśli Twoje oferty będą nieczytelne i niechlujne, stracisz prawdopodobnie wielu potencjalnych klientów. Zadbaj więc o estetyczny szablon aukcji, który wyróżni Cię na tle konkurencji, zweryfikuj poprawność oraz przejrzystość tekstów i wybierz grafiki najlepszej jakości.

4. Promuj swoje aukcje


W momencie, gdy na Allegro pojawią się już Twoje aukcje, użytkownicy serwisu mogą zacząć u Ciebie kupować. Zawsze masz szansę zwrócić ich uwagę, ale pamiętaj, że ten polski marketplace cechuje się bardzo wysokim poziomem konkurencyjności. Jeśli zależy Ci na pozyskiwaniu nowych klientów, sięgnij po marketingowe narzędzia Allegro.

Do dyspozycji masz między innymi:

  • Status Super Sprzedawcy – specjalna etykieta jest Ci przyznawana wtedy, gdy spełnisz określone warunki dotyczące obsługi klientów. Nic Cię zatem nie kosztuje! Status Super Sprzedawcy wzbudza zaufanie użytkowników i daje Twoim ofertom pierwszeństwo na liście wyszukiwania, jeśli wyniki posortowane są według trafności (domyślnie dla Allegro).
  • Program Allegro Smart – gwarantuje kupującym darmową dostawę za stałą opłatę abonamentową (przy osiągnięciu ceny minimalnej zamówienia). Ze względu na ogromne zainteresowanie tym programem, każdy sprzedawca powinien do niego dołączyć, aby zachęcać użytkowników do skorzystania ze swojej oferty.
  • Monety Allegro – program lojalnościowy polegający na dopłacaniu przez sprzedawców drobnych kwot do wystawianych aukcji. To swego rodzaju prezent, który kupujący mogą przeznaczyć później na następne zakupy.
  • Allegro Ads – system działający w modelu cost per click, podobnie jak popularny Google Ads. Obejmuje między innymi oferty sponsorowane, reklamy graficzne w serwisie, a także kampanie w sieci reklamowej obejmującej Facebook i Google.
  • Pogrubienia, podświetlenia i wyróżnienia – wizualne promowanie aukcji na liście wyników wyszukiwania Allegro.

👉 Przeczytaj także: Czy warto reklamować się na Allegro?

5. Nie zapominaj o innych kanałach sprzedaży


Jak widzisz, Allegro oferuje mnóstwo sposobów na to, aby szybko i skutecznie rozpocząć sprzedaż. Jeśli zależy Ci na skalowaniu swojego biznesu, nie ograniczaj się jednak tylko do tego kanału. 

Zdecydowanie lepsze rezultaty osiągniesz, prowadząc także tradycyjny sklep internetowy czy wykorzystując inne marketplace’y. Nie musisz obawiać się chaosu – spokojnie zapanujesz nad zamówieniami ze wszystkich tych miejsc, a to dzięki inteligentnemu oprogramowaniu Sky-Shop do zarządzania sprzedażą w sieci.