Jak zacząć dropshipping?

0
2385

Dropshipping to model logistyczny przeznaczony przede wszystkim dla początkujących sprzedawców. Jako taki jest oczywiście bardzo łatwy do wdrożenia w życie. Proces otwarcia działalności e-commerce tego typu sprowadza się do kilku prostych kroków. Chcesz wejść na rynek, ale boisz się kosztów i ryzyka inwestycyjnego? Dowiedz się, jak zacząć przygodę z dropshippingiem!

Dropshipping – od czego zacząć?

Zanim zaczniesz sprzedaż w dropshippingu, zastanów się, czy jest to odpowiednie rozwiązanie dla Ciebie. Model ten polega na współpracy z hurtowniami, które zajmują się takimi procesami logistycznymi jak magazynowanie towaru i wysyłka zamówień.

Do Ciebie należy jednak pozyskiwanie klientów oraz kontakt z nimi. Oszczędzasz więc sporo czasu, który możesz przeznaczyć na dobrze przemyślane działania marketingowe bądź zupełnie inne zajęcie – studia czy pracę na etacie.

Dropshipping marginalizuje ryzyko inwestycyjne, ponieważ towaru nie musisz kupować z góry. Za produkty płacisz dopiero wtedy, gdy uda Ci się je sprzedać. Jeśli więc Twoje zasoby czasu i środków finansowych są mocno ograniczone, model ten wydaje się dla Ciebie rozsądnym wyborem. Jeżeli jednak dysponujesz już pewnymi oszczędnościami i chcesz zajmować się działalnością e-commerce w pełnym wymiarze, prawdopodobnie lepiej zrobisz inwestując we własny asortyment i powierzchnię magazynową.

Sprzedaż w dropshippingu możesz prowadzić za pośrednictwem własnej strony internetowej bądź rozmaitych platform zakupowych, takich jak choćby Allegro. Korzystając z innowacyjnego oprogramowania typu SaaS, jesteś w stanie rozpocząć swoją działalność bez konieczności wychodzenia z domu. Wszystkimi procesami da się bowiem zarządzać sprzed ekranu komputera, a obowiązek realizacji zamówień spoczywa na Twoich dostawcach.

👉 Dowiedz się więcej o dropshippingu.

Jeśli zdecydujesz, że taki model logistyczny w pełni Ci odpowiada, wykonaj 7 poniższych kroków, aby błyskawicznie wejść na rynek e-commerce!

1. Rejestracja działalności gospodarczej

Zacznijmy od tego, że rejestracja własnej firmy nie jest konieczna w przypadku dropshippingu. Warto jednak zdecydować się na taki krok. Dlaczego? Po pierwsze nie obowiązują Cię wówczas żadne limity przychodów. W przeciwnym razie na sprzedaży nie możesz zarobić miesięcznie więcej niż połowa minimalnego wynagrodzenia krajowego (zaledwie 1505 zł brutto w 2022 r.).

Po drugie rejestracja działalności gospodarczej otwiera przed Tobą wiele drzwi w świecie biznesu – w tym także wśród dostawców, z którymi będziesz współpracować. Większość z nich nie jest bowiem w ogóle zainteresowana podpisywaniem umów z osobami fizycznymi.

Jeżeli zdecydujesz się prowadzić sprzedaż w dropshippingu w ramach działalności nieewidencjonowanej, możesz od razu przejść do następnego kroku. Jeśli jednak chcesz od początku intensywnie rozwijać swoją markę, wypełnij wniosek CEIDG-1, wybierz sposób rozliczania się z Urzędem Skarbowym i podejmij współpracę z biurem rachunkowym. Dzięki temu, że wszystkie niezbędne informacje znajdziesz w sieci, cały proces powinien zająć Ci tylko kilka chwil.

2. Wybór asortymentu

W dropshippingu wybór asortymentu ma jeszcze większe znaczenie niż w przypadku tradycyjnych sklepów internetowych. Chodzi przede wszystkim o politykę zwrotów, których przyjmowanie nie leży zazwyczaj po stronie hurtowni. Z tego względu musisz przygotować sobie przynajmniej trochę wolnej przestrzeni na przechowywanie produktów odesłanych przez klientów.

Aby było to jak najmniej problematyczne, warto oferować im towary, które:

  • rzadko podlegają zwrotom (a więc na pewno nie odzież czy obuwie),
  • cechują się niewielkimi gabarytami (pozwalającymi na łatwe przechowywanie produktów w razie ewentualnych zwrotów).

Poza tymi kryteriami warto wziąć pod uwagę także popularność produktów oraz ich konkurencyjność. Im więcej sklepów oferuje dany asortyment, tym trudniej będzie Ci się wybić. Dobrym pomysłem wydaje się więc znalezienie własnej niszy, choć wtedy musisz mierzyć się z misją dotarcia do bardzo wąskiej grupy docelowej.

3. Wybór oprogramowania

Kiedy wiesz już, co chcesz oferować swoim klientom, musisz zadbać o swoją obecność w sieci. W tym celu będziesz potrzebować własnej strony internetowej, dostępu do hurtowni dropshippingowych, a także możliwości uruchomienia dodatkowych kanałów sprzedaży.

Oczywiście możesz zapewnić sobie wszystkie te elementy z osobna, ale zdecydowanie wygodniejszym i bardziej opłacalnym rozwiązaniem wydaje się skorzystanie z kompleksowego oprogramowania abonamentowego, które da Ci dostęp do wielu zaawansowanych funkcji.

Dobra platforma SaaS to możliwość stworzenia własnego sklepu internetowego za pomocą kilku kliknięć, dostęp do niezbędnych integracji i narzędzi marketingowych, a także synchronizacja wszystkich kanałów sprzedażowych w jednym panelu administracyjnym.

Wybór oprogramowania tego typu zapewni Ci błyskawiczne wejście na rynek i stały dostęp do pomocy technicznej. Dzięki takiej platformie jak na przykład Sky-Shop zyskasz również bezpośrednie integracje z hurtowniami dropshippingowymi, o czym napiszemy poniżej.

4. Założenie sklepu internetowego

Jak już wiesz, założenie własnego sklepu internetowego możesz sprowadzić do kilku kliknięć. W tym celu musisz jednak postawić na platformę typu SaaS. W przeciwnym razie do dyspozycji pozostaną Ci narzędzia open source, przeznaczone raczej dla osób, które dobrze odnajdują się w środowisku informatycznym.

Jeśli nie chcesz samodzielnie mierzyć się z kwestiami technicznymi, sięgnij po intuicyjny kreator, dostępny w oprogramowaniu Sky-Shop.

Takie rozwiązanie pozwoli Ci stworzyć kompletną stronę poprzez prostą edycję dostępnych szablonów. Sklep łatwo uzupełnisz o niezbędne bramki płatności i usługi kurierskie, a także synchronizacje z dodatkowymi kanałami sprzedaży. Bogactwo rozmaitych opcji sprawia, że bez najmniejszego problemu postawisz sklep idealnie dostosowany do Twoich potrzeb i unikalny na tle konkurencji.

👉 Sprawdź, jak łatwo założyć sklep internetowy. 

5. Podjęcie współpracy z hurtowniami

Gotowy sklep trzeba tylko uzupełnić o wybrany wcześniej asortyment. W tym celu skorzystaj z integracji dostępnych na Twojej platformie SaaS i zapoznaj się z ofertami różnych hurtowni. Pamiętaj, aby ocenić je nie tylko pod kątem cen, ale także komunikacji. To od niej w dużej mierze zależeć będzie efektywność współpracy.

Upewnij się również, że wyselekcjonowani przez Ciebie dostawcy dysponują wysokiej jakości opisami produktów oraz ich zdjęciami. Przyda Ci się to w kolejnym kroku.

Na etapie doboru hurtowni do współpracy upewnij się, że spełniasz ich wymagania. Większość będzie oczekiwała od Ciebie statusu zarejestrowanej firmy, inne mogą być zainteresowane Twoim stażem czy osiąganymi obrotami. Aby rozpocząć sprzedaż towaru od swoich dostawców, musisz podpisać z nimi konkretne umowy.

6. Wprowadzenie danych produktowych

Na tym etapie od rozpoczęcia sprzedaży w dropshippingu dzieli Cię wyłącznie wprowadzenie danych produktowych do sklepu. Jeśli korzystasz z oprogramowania Sky-Shop, nie musisz obawiać się tego procesu – dzięki integracji wszystkie tytuły, opisy i zdjęcia aukcji zostaną pobrane automatycznie. Co więcej, będą na bieżąco synchronizowane, zapewniając Twoim klientom dostęp do aktualnych cen i stanów magazynowych.

Jeżeli zdecydujesz się na własnoręczne wprowadzanie danych na stronę, może Ci to zająć bardzo dużo czasu. Na takie rozwiązanie musisz zdać się wtedy, gdy Twoi dostawcy nie udostępniają wystarczająco dobrych materiałów lub kiedy nie dysponujesz automatyczną integracją sklepu z wybranymi hurtowniami.

7. Integracja z Allegro i wybór dodatkowych kanałów sprzedaży

Twój sklep dropshippingowy jest już gotowy do działania! Możesz prowadzić sprzedaż za jego pośrednictwem, docierając do wybranej przez siebie grupy docelowej. Aby pozyskiwać nowych klientów i ciągle zwiększać sprzedaż, przydadzą Ci się oczywiście zaawansowane narzędzia marketingowe. Zainteresuj się więc działaniami z zakresu SEO, PPC, content marketingu czy social media.

Na sukces Twojego sklepu wpłynie także wybór kanałów sprzedaży, z których będziesz korzystać. Zazwyczaj własna strona internetowa – zwłaszcza na początku działalności – nie wystarcza, aby wygenerować duże przychody. Należy więc uzupełnić ją o konta na Allegro i innych platformach zakupowych. Dzięki temu znacząco zwiększysz swoje szanse na zbudowanie grona lojalnych odbiorców, a tym samym – na ciągłe zwiększanie zarobków.

👉 Dowiedz się, jak zacząć sprzedawać na Allegro. 

Zacznij dropshipping ze Sky-Shop

Aby wykorzystać pełen potencjał dropshippingu, zarejestruj się na platformie Sky-Shop. Dzięki niej szybko wejdziesz na rynek i rozpoczniesz sprzedaż internetową. Zyskasz też dostęp do niezbędnych integracji oraz możliwość wygodnego zarządzania zamówieniami z poziomu jednego narzędzia!