Dropshipping – co to jest? Najważniejsze informacje

0
1497
dropshipping na allegro - najważniejsze informacje

Przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na otwarcie działalności e-commerce w dropshippingu. Co to takiego? Jest to model logistyczny pozwalający na prowadzenie sprzedaży internetowej bez zaplecza magazynowo-wysyłkowego.

Dzięki temu znacząco ogranicza się firmowe koszty, jednocześnie unikając ryzyka inwestycyjnego. Towar nabywa się bowiem od dostawców dopiero w momencie otrzymania zamówienia.

Jakimi jeszcze zaletami odznacza się dropshipping? Dowiedz się więcej!

Dropshipping – co to takiego?


Dropshipping to rozwiązanie przeznaczone przede wszystkim dla początkujących sprzedawców internetowych. Model ten opiera się na współpracy z hurtowniami, które wyręczają przedsiębiorcę w magazynowaniu i wysyłce towarów.

Właściciel e-commerce’u może dzięki temu skupić się na prowadzeniu działań marketingowych i rozwoju swojej firmy. Odpowiada wyłącznie za pozyskiwanie nowych klientów i utrzymywanie z nimi pozytywnych relacji. Pełni więc niejako funkcję pośrednika pomiędzy dostawcą a kupującymi.

Dzięki temu, że sprzedawca płaci za towar dopiero w chwili, gdy znajdzie na niego kupca, otwarcie sklepu internetowego staje się zdecydowanie prostsze. Działalność nie wymaga bowiem dużego kapitału początkowego i inwestowania w asortyment z góry. Przedsiębiorca nie ryzykuje więc zakupu produktów, które nie spotkają się z zainteresowaniem klientów i będą zalegały na stanie.

Zalety dropshippingu


Dropshipping cechuje się całym szeregiem zalet, wśród których najważniejsza wydaje się redukcja kosztów prowadzenia działalności i optymalizacja czasu poświęcanego na zarządzanie biznesem.

Poza tym warto odnotować, że model ten znacząco ułatwia założenie i obsługę sklepu internetowego. Wystarczy skorzystać z oprogramowania oferującego integrację e-commerce’u z hurtowniami dropshippingowymi.

Przykładem platformy tego typu jest Sky-Shop. Dzięki integracji sprzedawca może błyskawicznie zsynchronizować swoją ofertę z asortymentami dostawców. Co więcej, dane będą automatycznie aktualizowane nawet 12 razy na dobę. Takie oprogramowanie to również szeroki wybór hurtowni. Właściciel sklepu nie musi szukać ich na własną rękę, ponieważ Sky-Shop zapewnia dostęp do ponad 200 dostawców dropshippingowych. 

Innowacyjny model zasługuje na uwagę także z tego względu, że stanowi świetny sposób weryfikacji pomysłu na biznes. Każdy, kto chce spróbować swoich sił w e-commerce i sprawdzić, czy jego oferta będzie cieszyła się zainteresowaniem klientów, powinien założyć sklep internetowy w dropshippingu. Co więcej, to także okazja, aby ze sprzedaży uczynić dodatkowe źródło utrzymania. Dzięki temu, że w wielu obowiązkach przedsiębiorcę wyręczają hurtownie, oszczędza on czas, który może przeznaczać na przykład na pełnoetatową pracę.

👉 Przeczytaj także: Zalety i wady dropshippingu na Allegro

Ile można zarobić na dropshippingu?


Skoro wiesz już, co to jest dropshipping, spróbujmy odpowiedzieć sobie na pytanie, ile można na nim zarobić. Podobnie jak w przypadku tradycyjnych sklepów internetowych, zależy to przede wszystkim od samego sprzedawcy i jego wizji biznesu.

Decydujące znaczenie będzie miała nałożona przez niego na produkty marża, a także podejmowane działania marketingowe. Warto także pamiętać, że zarobki w dropshippingu rosną wraz z upływem czasu. Im dłużej współpracujesz z daną hurtownią, tym bardziej atrakcyjne warunki możesz uzyskać. To z kolei obniża ponoszone przez Ciebie koszty i maksymalizuje zyski.

Jak założyć i prowadzić sklep w dropshippingu?


Otwarcie sklepu internetowego w dropshippingu to prosty proces sprowadzający się do kilku kroków:

  1. Na początku warto założyć działalność gospodarczą. Rejestracja firmy nie jest obowiązkowa, ale daje Ci znacznie większe możliwości, zwłaszcza jeśli planujesz utrzymywać się wyłącznie z prowadzenia swojego sklepu.
  2. Następnie wybierz oprogramowanie do zarządzania sprzedażą w sieci. Jeśli zależy Ci na atrakcyjnych cenach abonamentu i dostępie do zaawansowanych funkcji, polecamy Sky-Shop.
  3. Skonfiguruj swoją stronę w prostym kreatorze sklepu internetowego.
  4. Przejdź do wyboru hurtowni, z którymi chcesz współpracować. W procesie decyzyjnym kieruj się przede wszystkim bogactwem ich asortymentów, cenami, a także jakością komunikacji z dostawcami.
  5. Na koniec zsynchronizuj swoją stronę z hurtowniami, pobierając właściwe dane produktowe. Dzięki modułowi integracji z hurtowniami od Sky-Shop cały proces odbędzie się automatycznie, a Twój sklep zapełni się produktami w zaledwie kilka minut. W razie potrzeby dopracuj opisy i grafiki.

Jak widzisz, założenie sklepu w dropshippingu nie powinno przysporzyć Ci większych problemów. Nie inaczej jest z bieżącą obsługą sprzedaży. Ten wyjątkowy model ułatwia bowiem całą procedurę do granic możliwości:

  1. Klient odnajduje w Twoim sklepie interesujący go produkt i składa zamówienie.
  2. Zamówienie automatycznie przekazywane jest do hurtowni.
  3. Opłacasz wybrany produkt w hurtowni.
  4. Hurtownia pakuje i wysyła produkt do klienta w Twoim imieniu.
  5. Na własną rękę dostarczasz klientowi dowód zakupu.

co to jest dropshipping

Model ten jest tak praktyczny, że Twoi klienci nie muszą nawet wiedzieć, że nie realizujesz zamówień osobiście. W zależności od warunków współpracy ustalonych z hurtowniami, możesz nawet personalizować wychodzące w Twoim imieniu przesyłki.

Czy warto zdecydować się na sklep w dropshippingu?


Wielu sprzedawców zastanawia się nad tym, czy warto założyć sklep internetowy działający w dropshippingu. Poza licznymi zaletami ma on przecież także swoje wady. Krytycy tego rozwiązania zarzucają mu choćby niższe niż w tradycyjnym modelu zarobki czy brak pełnej kontroli nad działalnością. Nic bardziej mylnego!

Miej również na uwadze, że sprzedaż w tym modelu możesz prowadzić nie tylko w sklepie internetowym, ale także na Allegro.

👉 Sprawdź: Dropshipping na Allegro – dlaczego warto?

Wystarczy zaopatrzyć się w inteligentne oprogramowanie do prowadzenia sprzedaży w Internecie i zapewnić sobie współpracę z godnymi zaufania dostawcami. Są to czynniki mające bezsprzecznie kluczowy wpływ na ostateczny sukces Twojego e-commerce’u. Dzięki temu zagwarantujesz sobie komfortowe warunki prowadzenia działalności, które dla większości początkujących sprzedawców okażą się wprost nieocenione!