Zabawki i inne artykuły dziecięce cieszą się dużą popularnością wśród osób robiących zakupy w sieci. Jako początkujący sprzedawca internetowy, możesz więc zainteresować się tą kategorią produktów.
Spis treści artykułu
Znając rządzące nią zasady, masz szansę wybić się na tle konkurencji i zapewnić sobie bardzo atrakcyjne wyniki finansowe. Dowiedz się zatem, jak otworzyć sklep z zabawkami!
Jak otworzyć sklep internetowy z zabawkami?
Istnieje wiele sposobów na otwarcie własnego sklepu internetowego. Z jednej strony możesz skorzystać z oprogramowania open source, które pozwoli Ci stworzyć stronę e-commerce za darmo. Przynajmniej w teorii.
W praktyce musisz bowiem poświęcić sporo czasu na samodzielne projektowanie witryny i poszukiwanie kompatybilnych z wybranym CMS-em narzędzi (takich jak m.in. bramki płatności czy wtyczki marketingowej). Bez odpowiednich umiejętności informatycznych ani rusz! Prawdopodobnie zdecydujesz się więc zlecić założenie sklepu specjaliście IT, a to będzie Cię już sporo kosztowało.
Na szczęście istnieje alternatywa w postaci abonamentowych platform SaaS. Przykładem takiego oprogramowania jest Sky-Shop.
To kompleksowe rozwiązanie, które w ramach subskrypcji gwarantują Ci dostęp do wszystkich niezbędnych funkcji sklepu internetowego – od jego stworzenia, przez wyposażenie, aż po bieżącą realizację zamówień. Co zaś najważniejsze, oprogramowanie jest bardzo łatwe w obsłudze, więc wszystkimi procesami możesz zarządzać samodzielnie.
👉 Dowiedz się więcej na temat tego, jak łatwo założyć własny sklep internetowy.
Niezależnie od tego, które rozwiązanie wybierzesz, od otwarcia sklepu z zabawkami dzielą Cię następujące kroki:
1. Rejestracja działalności gospodarczej
Założenie firmy to pierwszy krok do sukcesu w e-commerce. Choć zawsze możesz prowadzić sprzedaż w ramach działalności nierejestrowanej, to nie wystarczy Ci ona, aby utrzymywać się ze sklepu z zabawkami. Twoje przychody będą mianowicie podlegały limitowi w wysokości 1505 zł miesięcznie (połowa minimalnej pensji brutto na 2022 r.), a podejmowanie współpracy z dostawcami i innymi kontrahentami zostanie dodatkowo utrudnione.
Zdecydowanie lepiej zrobisz, zakładając jednoosobową działalność gospodarczą. Ceną za jej prowadzenie jest odrobina biurokracji i konieczność opłacania ZUS-u. Eliminujesz jednak ograniczający Cię limit przychodów i zyskujesz możliwość odliczania kosztów od podatku. Co więcej, inne firmy działające na rynku chętniej będą podejmowały współpracę z Tobą niż z osobami fizycznymi.
Aby zarejestrować jednoosobową działalność gospodarczą, zastanów się nad jej nazwą, wybierz odpowiednie kody PKD i podejmij decyzję dotyczącą formy opodatkowania. Podpisz także umowę z biurem rachunkowym i poproś o niezbędną pomoc. Wpisu do CEIDG dokonasz, wypełniając odpowiedni wniosek dostępny w sieci. Aby otworzyć swój sklep internetowy z zabawkami, nie musisz więc nawet wychodzić z domu.
2. Wybór oprogramowania e-commerce
Jak wspominaliśmy na początku, kluczowy dla powstania i prowadzenia Twojego sklepu będzie dobór właściwego oprogramowania e-commerce. Jeśli dopiero wchodzisz na rynek i nie masz dużego doświadczenia w projektowaniu stron internetowych, postaw na abonamentową platformę sklepową.
Nie wiesz, którą wybrać? Podejmując decyzję, kieruj się przede wszystkim liczbą i jakością udogodnień oferowanych w ramach abonamentu. Sprawdź, do jakich integracji otrzymujesz dostęp i czy są wśród nich współprace z hurtowniami. Znacznie pomogą Ci one w następnym etapie.
3. Pozyskanie asortymentu do sklepu
W celu zaopatrzenia swojego sklepu internetowego z zabawkami możesz wykorzystać jeden z trzech sposobów:
- Kupuj towar w hurtowni – podobnie jak większość sprzedawców internetowych, możesz zaopatrywać się w tradycyjnych hurtowniach. Zakupione produkty przechowujesz wówczas we własnym lub najmowanym magazynie aż do czasu znalezienia na nie kupców. Różnica pomiędzy ceną zakupu towaru a ceną jego sprzedaży stanowi Twoją marżę.
- Prowadź sprzedaż w dropshippingu – jeśli nie stać Cię na najem magazynu lub boisz się ryzyka inwestycyjnego, możesz podjąć współpracę z hurtowniami dropshippingowymi. Zaoferujesz wówczas swoim klientom asortyment niebędący Twoją własnością. Dopiero gdy ktoś z nich zamówi od Ciebie jakieś zabawki, zapłacisz za nie swojemu dostawcy. On z kolei zajmie się pakowaniem i dostawą przesyłki. Dzięki takiemu rozwiązaniu zaoszczędzisz czas i pieniądze, ułatwiając sobie wejście na rynek.
- Handluj rękodziełem – zabawki mogą przyjmować postać produktów wykonywanych ręcznie. Coraz większą popularnością cieszą się na przykład artykuły z drewna. Jeżeli masz taką możliwość, dostarczaj na rynek własne towary. Ograniczysz w ten sposób ponoszone koszty i zdobędziesz przewagę nad konkurencją, oferując konsumentom absolutnie unikatowe produkty.
4. Uruchomienie sklepu
Jak już wiesz, tworzenie strony e-commerce z wykorzystaniem platformy SaaS to nic trudnego. Oprogramowanie tego typu daje Ci bowiem dostęp do kompleksowego kreatora, a także wielu edytowalnych szablonów i motywów. Wystarczy, że ułożysz poszczególne moduły witryny według własnego uznania i wybierzesz grafikę dopasowaną do charakteru swojego sklepu z zabawkami.
Gotową stronę w kilku kliknięciach zintegrujesz z funkcjonalną bramką płatności oraz brokerem kurierskim. Wtedy pozostanie Ci już wyłącznie wprowadzenie produktów do sklepu. Jeśli korzystasz z gotowych integracji z hurtowniami, wszystkie dane zostaną automatycznie zsynchronizowane. Zarówno opisy oraz zdjęcia, jak i ceny towarów oraz ich stany magazynowe będą się od tej pory aktualizować same.
5. Wykorzystanie dodatkowych kanałów sprzedaży
Wśród wielu praktycznych funkcji swojej platformy sklepowej znajdziesz także integracje z zewnętrznymi kanałami sprzedaży oraz narzędziami marketingowymi. Koniecznie skorzystaj z tych udogodnień, ponieważ zabawki cieszą się dużym zainteresowaniem nie tylko na firmowych stronach e-commerce, ale także w Allegro, na zagranicznych marketplace’ach (eBay czy Amazon) i w porównywarkach cen (np. Ceneo).
👉 Dowiedz się, jak zacząć sprzedawać na Allegro.
Nie bagatelizuj również znaczenia dobrze przemyślanych działań marketingowych. Każdy sklep z zabawkami powinien być aktywny w mediach społecznościowych (przede wszystkim na Facebooku i Instagramie) i prowadzić firmowy blog z poradami dla rodziców. Zadbaj również o bardziej techniczne kwestie, takie jak pozycjonowanie strony w wyszukiwarce oraz płatne kampanie reklamowe.
Pamiętaj, że mimo iż ostatecznymi odbiorcami Twojego asortymentu są dzieci, to komunikaty marketingowe musisz kierować do ich rodziców!
Sprzedaż zabawek – czy się opłaca?
Dzięki naszym poradom łatwo i szybko założysz własny sklep internetowy z zabawkami. To bardzo ciekawa kategoria produktów o olbrzymim potencjale. Jej popularność nie słabnie przez cały rok, a sezonowo podlega nawet dodatkowym wzrostom (np. przed Bożym Narodzeniem). Jeśli więc stworzysz atrakcyjną ofertę i odpowiednio dobierzesz do niej kanały sprzedażowe oraz narzędzia marketingowe, możesz osiągnąć imponujący sukces!