Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro?

0
111
jak zwiększyć sprzedaż na allegro

Do korzyści płynących z wykorzystania Allegro nie trzeba dziś nikogo przekonywać. Według danych platformy odwiedza ją nawet 18 milionów użytkowników miesięcznie. Sprawia to, że każdy internetowy sprzedawca chce udostępniać tam swoje oferty.

Sama obecność w największym serwisie zakupowym w Polsce to jednak za mało, żeby odnieść sukces. Dowiedz się, jakie narzędzia stosować, aby zwiększyć sprzedaż na Allegro!

Spis treści:

Poprawnie skonfiguruj konto
Sprzedawaj z wielu kont
Oferuj popularne produkty
Dopracuj oferty
Promuj oferty
Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro

1. Poprawnie skonfiguruj konto


Założenie konta to pierwszy krok, jaki musisz wykonać, planując sprzedaż na Allegro. Choć zajmuje to zaledwie kilka minut, warto zwrócić szczególną uwagę na kilka podstawowych kwestii. Po pierwsze postaw na konto firmowe, a nie prywatne.

Dzięki temu zyskasz możliwość skorzystania z takich udogodnień jak status Super Sprzedawcy i zdobędziesz większe zaufanie w oczach konsumentów. Poza tym przemyśl nazwę swojego konta – powinna ona nawiązywać do Twojej branży i być łatwa do zapamiętania. Unikaj przypadkowych loginów oraz nic niemówiących szeregów cyfr.

2. Sprzedawaj z wielu kont


Czy wykorzystywanie wielu kont przez jednego sprzedawcę brzmi Twoim zdaniem jak łamanie regulaminu Allegro? Jeśli tak, to jesteś w błędzie. To jak najbardziej powszechna i zgodna z przepisami praktyka. Niesie ze sobą kilka korzyści, które pozwalają na skuteczne zwiększenie sprzedaży.

Z jednej strony dzięki takiemu zabiegowi użytkownicy mają wrażenie, że porównują oferty kilku różnych marek, więc rośnie prawdopodobieństwo, że tak czy inaczej wybiorą Twój produkt. Z drugiej strony na wielu kontach mogą zyskać firmy, które zajmują się sprzedażą towarów z różnych branż. Kupujący zdecydowanie lepiej postrzegają bowiem profile specjalizujące się w jednym konkretnym segmencie rynku.

3. Oferuj popularne produkty


Na zainteresowanie Twoją ofertą wpływają nie tylko zabiegi marketingowe, ale także po prostu to, co sprzedajesz. Zanim rozpoczniesz działalność na Allegro, upewnij się, że Twój asortyment zyska popularność wśród użytkowników. Możesz wykorzystać w tym celu takie narzędzia jak:

  • TradeWatch – pozwoli Ci ustalić, na które produkty jest popyt, a które nie cieszą się zainteresowaniem kupujących. Sprawdzisz także, czy dany towar cechuje się sezonowością, a jeśli tak – to jaką.
  • Google Trends – jako że wyszukiwarka to pierwszy etap ścieżki zakupowej konsumenta, warto sprawdzić, które zapytania produktowe są najpopularniejsze wśród użytkowników Google.

4. Dopracuj oferty


W celu zdobycia zainteresowania i zaufania użytkowników Allegro, należy dołożyć wszelkich starań, aby dopracować oferty sprzedaży. Zadbaj o następujące elementy:

  • Tytuły – w 50 znakach musisz przedstawić konsumentowi produkt i zachęcić go do jego kupna. Strategiczne znaczenie mają w tym przypadku słowa kluczowe – sprawdź, jakich używa Twoja konkurencja i jakich internauci szukają w Google. Unikaj caps locka, wykrzykników i takich zwrotów jak „hit”, „okazja” czy „wyprzedaż”. Jeśli zależy Ci na tego typu wyróżnikach, możesz wykupić je w postaci etykiet.
  • Miniaturki – ich wygląd regulowany jest przez Allegro, więc nie możesz wykazać się w tym przypadku kreatywnością. Musisz dopilnować, by zdjęcie przedstawiało Twój produkt na białym tle, a jego rozmiar nie przekraczał 2560 x 2560 pikseli.
  • Ceny – z jednej strony warto oferować jak najniższe ceny, żeby wygrywać z konkurencją i zdobywać nowych klientów. Z drugiej sprzedaż musi Ci się przede wszystkim opłacać. Kieruj się więc realną wartością produktów, a także kosztami ich pozyskania. Możesz również skorzystać z takiego udogodnienia jak LivePrice. To narzędzie, które monitoruje i automatyzuje ceny na Allegro na podstawie ofert konkurencji.
  • Opisy – warto stawiać na unikalne opisy, które pozwolą Ci się wyróżnić na tle konkurencji. Zadbaj o ich poprawność językową i czytelność. Wykorzystuj nagłówki oraz punktory, odpowiednio eksponując kluczowe informacje.
  • Zdjęcia – o ile miniaturki wymagają przejrzystych packshotów, o tyle w opisach aukcji należy stosować zdjęcia produktów w użyciu. Z konta firmowego możesz wstawić nawet 16 grafik do jednej oferty – warto to wykorzystać, aby jak najlepiej przedstawić odbiorcom produkt i zwiększyć szanse jego sprzedaży.

5. Promuj oferty


Na koniec zajmijmy się czystym marketingiem, czyli wysoce skutecznymi narzędziami, za które – w większości – trzeba zapłacić. Jakie rozwiązania masz do wyboru?

  • Oceny i opinie – gwiazdki i komentarze klientów pozyskujesz całkowicie za darmo. Wszystko, co musisz zrobić, to zadbać o wysoką jakość obsługi, dobrą komunikację oraz przejrzyste warunki zwrotów i reklamacji. Dzięki temu zdobędziesz wysokie oceny i pozytywne opinie, które zachęcą kolejnych konsumentów do skorzystania z Twojej oferty. Przy okazji zapewnisz sobie oczywiście lojalność dotychczasowych klientów.
  • Allegro Smart – obecnie jest to podstawa prowadzenia sprzedaży na Allegro. Uczestnicząc w tym programie, konsumenci są uprawnieni do darmowych dostaw przez cały rok pod warunkiem, że u danego sprzedawcy wydadzą przynajmniej 40 zł (lub 100 zł przy przesyłce kurierskiej). Koszt przystąpienia do Allegro Smart to 49 zł. Nic więc dziwnego, że kupujący zwracają uwagę na etykietę programu, kiedy porównują oferty różnych sprzedawców.
  • Status Super Sprzedawcy – ta etykieta również zwiększa szanse na zainteresowanie konsumentów ofertą. Nie tylko dodaje prestiżu firmowemu profilowi, ale także gwarantuje dostęp do dodatkowej puli Monet Allegro. Status Super Sprzedawcy otrzymujesz za realizację odpowiednio wysokiej liczby zamówień, dobrą obsługę oraz określoną liczbę komentarzy.
  • Monety Allegro – kolejny program lojalnościowy, z którego korzysta ponad 6 milionów kupujących. Według danych serwisu co trzeci z tych użytkowników wybiera wyłącznie oferty z Monetami Allegro. Jedna moneta warta jest 1,23 zł, które klient może wykorzystać na kolejny zakup. Za każdą monetę płaci sprzedawca.
  • Allegro Ads – system reklamowy działający na podobnej zasadzie jak Google Ads. Oferty sponsorowane wyświetlają się najwyżej w wynikach wyszukiwania Allegro i są odpowiednio oznaczone. Stawki za kliknięcie zależą od konkurencyjności danego produktu – płacisz jednak dopiero wtedy, gdy ktoś przejdzie z reklamy do Twojej aukcji.
  • Strefa Okazji – według Allegro jest to miejsce, gdzie średnia liczba transakcji jest nawet 50 razy większa od średniej w całym serwisie. Oferty zamieszczone w Strefie Okazji mogą znajdować się na stronie głównej, na specjalnej dedykowanej podstronie oraz na listach aukcji. Za taką ekspozycję serwis pobiera zarówno opłatę stałą, jak i prowizję od sprzedaży.
  • Pogrubienia i podświetlenia – w tym przypadku także ponosisz koszty stałe (19/29 zł za 10 dni) oraz koszty prowizji. Dzięki tym udogodnieniom Twoje oferty zostaną wizualnie wyróżnione na tle pozostałych aukcji.

Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro?


W celu zwiększenia sprzedaży na Allegro należy po prostu odpowiednio wykorzystywać rozwiązania dostarczane przez sam serwis. Możesz wspomóc się również zewnętrznymi narzędziami, z których bez wątpienia najbardziej pomocnym okaże się sprawdzona platforma SaaS do zarządzania sprzedażą w sieci.

Dzięki dwukierunkowej integracji Sky-Shop z Allegro możesz w łatwy sposób obsługiwać sprzedaż na Allegro i w innych kanałach z poziomu jednego panelu administracyjnego. Sprawdź, jakie masz możliwości, i rozwijaj swój biznes na Allegro!