Jak wyglądają zarobki w dropshippingu?

0
520
zarobki dropshipping

Wielu sprzedawców zaczynających działalność w e-commerce decyduje się na otwarcie sklepu w dropshippingu. Za wyborem tego modelu przemawiają liczne walory gwarantujące oszczędność czasu i środków finansowych.

Jego krytycy uważają jednak, że ceną za takie korzyści są między innymi niższe zyski. Czy słusznie? Dowiedz się, ile można zarobić na dropshippingu, i poznaj niezawodne sposoby na zwiększanie przychodów!

Zarobki w dropshippingu – od czego zależą?

Zarobki w dropshippingu – jak w większości innych branż – nie są jednorodne. Niektórzy sprzedawcy będą traktować tę działalność jako główne źródło utrzymania, a inni jedynie jako sposób na dorobienie do etatu. Właśnie od indywidualnego podejścia oraz zastosowanej strategii biznesowej zależy wysokość przychodów poszczególnych sklepów dropshippingowych.

Oznacza to, że masz bardzo duży wpływ na to, ile będziesz zarabiać. Z drugiej strony musisz niestety dostosować się do określonych warunków rynkowych. Przyjrzyjmy się liście 5 czynników, które w największym stopniu decydują o zyskach w dropshippingu:

1. Marża

Marża to zysk ze sprzedaży danego produktu. Jako właściciel sklepu internetowego oferujesz swoim klientom towary wybranych hurtowni dropshippingowych. Kiedy otrzymasz zamówienie, przyjmujesz opłatę od kupującego i przekazujesz ją swojemu dostawcy. Ale nie w całości! Marża, narzucona na produkt przed sprzedażą, zostaje w Twojej kieszeni.

O jej wysokości decydujesz samodzielnie na podstawie warunków współpracy ustalonych z hurtownią. Musisz mieć przy tym na uwadze, że ostateczne ceny produktów powinny być atrakcyjne dla kupujących i konkurencyjne w stosunku do ofert innych sprzedawców z Twojej branży. Przyjmuje się więc, że standardowa marża w dropshippingu wynosi ok. 20 – 35%. Należy jednak pamiętać o tym, że wartość ta w dużej mierze zależy od kategorii produktów. Może zatem być zauważalnie niższa bądź wyższa.

Czasami możesz mieć także do czynienia ze zjawiskiem blokowania cen przez hurtownie. Zobowiązują one wówczas swoich kontrahentów do sprzedaży towarów w określonych przedziałach cenowych, a to znacząco ogranicza ich możliwości w zakresie narzucania marży.

👉 Przeczytaj także: Dropshipping na Allegro – czy warto?

2. Popyt

Popyt to siła napędzający cały rynek. Wyraża zainteresowanie konsumentów określonymi dobrami i stanowi podstawowy warunek prowadzenia sprzedaży. Twoje zarobki w dropshippingu zależą więc od tego, w jakim stopniu asortyment sklepu wpisuje się w potrzeby potencjalnych klientów. Nawet jeśli ustalisz bardzo atrakcyjne ceny, ale Twoje towary nie będą cieszyły się popularnością wśród konsumentów, nie uda Ci się ich sprzedać. A przynajmniej nie w takiej skali, żeby na tym zarobić.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jakie produkty interesują konsumentów, skorzystaj z dostępnych w sieci programów analitycznych. Do dyspozycji masz między innymi popularny Google Trends czy TradeWatch.

3. Konkurencja

Działania firm konkurencyjnych to czynnik, który będzie mocno komplikował Twoją sytuację na rynku. Ich polityka cenowa pośrednio odbije się na narzucanych przez Ciebie marżach, a realizowane przez nie kampanie marketingowe nie pozostaną bez wpływu na wielkość ruchu w Twoim sklepie.

Przed rozpoczęciem sprzedaży w dropshippingu przeanalizuj więc działania konkurencji i spróbuj odpowiedzieć sobie na pytanie, jak możesz wyróżnić się na jej tle. Co zaoferujesz swoim klientom, aby przekonać ich o swojej przewadze nad innymi?

4. Koszty

Zarobki to tylko jedna strona medalu w dropshippingu. Drugą – niestety nieodzowną – są koszty prowadzenia działalności. Do podstawowych wydatków, które obniżają Twoje zyski ze sprzedaży, należą:

  • Podatek dochodowy – nie bez powodu mówi się, że w życiu pewne są tylko śmierć i podatki. Nawet jeśli nie prowadzisz działalności gospodarczej, 17% swoich przychodów musisz oddać Urzędowi Skarbowemu.
  • Składki ZUS – comiesięczne opłaty, które musisz ponosić, jeśli jesteś przedsiębiorcą. W początkowym okresie nie będą one co prawda zbyt wysokie (ok. 380 zł w 2022 r.), ale później mogą okazać się dość kłopotliwe.
  • Abonament oprogramowania sklepowego – dobra platforma do zarządzania sprzedażą to podstawa dropshippingu, na której nie warto oszczędzać. Opłaty abonamentowe zaczynają się jednak już od kilkudziesięciu złotych miesięcznie.
  • Prowizje – prowadząc sprzedaż w sieci, musisz liczyć się z prowizjami za korzystanie z różnego rodzaju narzędzi (takich jak bramki płatności w sklepie) czy serwisów (np. Allegro i inne marketplace’y).

5. Marketing

Choć realia rynkowe, działania konkurencji oraz wysokie koszty mogą skutecznie zniechęcić Cię do prowadzenia sprzedaży w dropshippingu, masz dostęp do potężnego narzędzia napędzającego Twój biznes. Mowa oczywiście o marketingu, który przyjmuje bardzo różne formy i przyciąga do Ciebie nowych klientów.

Planując działania reklamowe, najpierw zastanów się nad tym, gdzie w sieci przebywa Twoja grupa docelowa. Dzięki temu dobierzesz odpowiednie dla swojego biznesu kanały sprzedaży i narzędzia marketingowe. Aby zapewnić sobie najlepszą widoczność i największą skuteczność, połącz zalety pozycjonowania (SEO), płatnych kampanii PPC, content marketingu i mediów społecznościowych. W ten sposób z łatwością dotrzesz do nowych klientów i zdobędziesz przewagę nad konkurencją.

Dropshipping – zarobki i sposoby na ich zwiększanie

Jak widzisz, nie sposób jednoznacznie stwierdzić, ile można zarobić na dropshippingu. Wszystko zależy od tego, jaki masz pomysł na biznes i jak dużo czasu oraz energii poświęcasz na prowadzenie swojego sklepu. Aby zagwarantować sobie jak najwyższe zyski, skorzystaj z poniższych porad:

  • Wybieraj produkty o wysokiej marży – zastanawiając się nad doborem asortymentu, stawiaj na produkty, które można sprzedać zdecydowanie drożej niż kupić. Wysoka marża cechuje na przykład towary luksusowe, ale te nie najlepiej sprawdzają się w dropshippingu. Do dyspozycji masz jednak takie artykuły jak akcesoria GSM, artykuły erotyczne czy meble – wszystkie one cechują się dużym potencjałem, jeśli chodzi o zyski.
  • Unikaj często zwracanych towarów – hurtownie dropshippingowe rzadko biorą na siebie odpowiedzialność za przyjmowanie zwrotów od Twoich klientów. Musisz więc liczyć się z koniecznością wygospodarowania miejsca na odsyłane produkty oraz możliwością zamrożenia gotówki do czasu ich ponownej sprzedaży. Aby uniknąć tego typu problemów i niepotrzebnych strat finansowych, postaw na asortyment, który rzadko podlega zwrotom – zamiast odzieży czy obuwia wybierz na przykład artykuły higieniczne lub spożywcze.
  • Wstawiaj oryginalne opisy i zdjęcia produktów – wiele osób będzie handlowało dokładnie tymi samymi towarami co Ty, zaopatrując się na dodatek w tych samych hurtowniach. Jeśli chcesz się spośród nich wyróżnić, stosuj na swojej stronie internetowej unikalne opisy i zdjęcia produktów. Robiąc dobry użytek z języka korzyści i wysokiej jakości grafik, z łatwością przyciągniesz do sklepu rzesze klientów.
  • Osiągaj progi rabatowe – hurtownie dropshippingowe często oferują swoim kontrahentom tak zwane progi rabatowe. Polegają one na tym, że po przekroczeniu określonego poziomu obrotów sprzedawcy zyskują dostęp do niższych cen towarów. Warto więc osiągać takie progi, nawet kosztem niższej początkowo marży.
  • Połącz dropshipping z własnym magazynem – dzięki magazynowaniu niektórych produktów na własną rękę, możesz zdobyć przewagę nad konkurencją ograniczającą się wyłącznie do asortymentów hurtowni dropshippingowych. Będziesz górą na przykład wtedy, kiedy dostawcy nie nadążą za rosnącym gwałtownie popytem.

👉 Dowiedz się, jak zacząć dropshipping.

Dropshipping – ile można zarobić?

Lektura tego poradnika powinna uświadomić Ci, że zarobki w dropshippingu zależą od bardzo wielu różnych czynników, spośród których prawdopodobnie najważniejszym jest indywidualne podejście sprzedawcy do biznesu.

Jeśli Ty też chcesz spróbować swoich sił w e-commerce, zarejestruj się na platformie sklepowej oferującej dostęp do gotowych integracji z hurtowniami dropshippingowymi. To prosty i wygodny sposób na start!