Jak zarabiać na Allegro? Poradnik

0
85
jak zarabiać na allegro

Allegro to absolutnie najpopularniejszy serwis zakupowy w Polsce. Każdego miesiąca odwiedza go około 18 milionów użytkowników, a liczba ta cały czas rośnie. Sprzedawcy doceniają nasz rodzimy marketplace głównie ze względu na dostęp do szerokiego grona potencjalnych klientów o bardzo sprecyzowanych potrzebach konsumenckich.

Nie bez znaczenia są także zaawansowane funkcje marketingowe portalu. Każdy właściciel e-commerce’u bezsprzecznie powinien rozważyć prowadzenie sprzedaży za pośrednictwem tej platformy. Dowiedz się więc, jak zarabiać na Allegro!

1. Zastanów się nad doborem asortymentu

Chcąc sprzedawać na Allegro, musisz zdawać sobie sprawę z ogromnej konkurencji, której stawisz czoła. Wiele produktów cieszy się sporą popularnością wśród użytkowników tego serwisu, toteż wojna cenowa pomiędzy różnymi sklepami redukuje ich zyski do minimum.

Chcąc uniknąć takich problemów, warto postawić na niszową branżę, choć w dzisiejszych czasach nie jest to łatwe. Dobrym pomysłem wydaje się na przykład sprzedaż rękodzieła, które eliminuje ryzyko w postaci bezpośredniej konkurencji.

Pamiętaj także o sezonowości niektórych produktów. Sprzedaż akcesoriów ogrodniczych czy odzieży zimowej zwyżkuje w określonych miesiącach roku i spada niemal do zera w pozostałych okresach. Jeśli zależy Ci więc na stabilnych przychodach, przeanalizuj swój asortyment za pomocą takich narzędzi jak Google Trends czy TradeWatch.

W procesie budowy oferty bardzo istotną kwestią jest także polityka zwrotów. Zauważ, że niektóre produkty – takie jak odzież czy obuwie – są odsyłane przez kupujących znacznie częściej niż inne. Chcąc maksymalizować swoje zyski na Allegro, warto zatem skupić się na branżach, które nie niosą ze sobą takiego ryzyka.

2. Załóż konto firmowe na Allegro

Jak zarabiać na Allegro? Za pośrednictwem konta firmowego! Jeśli chcesz w pełni wykorzystać potencjał tej platformy, zapomnij o zwykłym profilu osobistym. Zapewnij sobie dostęp do zaawansowanych narzędzi marketingowych i zdecydowanie lepszej widoczności swoich ofert.

Konta firmowe cieszą się wśród użytkowników Allegro znacznie większą wiarygodnością. Ułatwiają także sprzedawcom wystawianie faktur i dają im możliwość uzyskania statusu Super Sprzedawcy.

Warto pamiętać również o tym, że oferty osób fizycznych coraz częściej ograniczane są przez serwis do sekcji Allegro Lokalnie, która cechuje się zdecydowanie gorszą widocznością. Jeśli chcesz, by Twoja marka była konkurencyjna na tej platformie, nie masz więc innego wyjścia niż założenie konta firmowego.

3. Zadbaj o profesjonalną nazwę konta

Pamiętaj, że Twój profil na Allegro musi wzbudzać zaufanie użytkowników. Unikaj więc losowych i prywatnych nazw konta. Nawiąż raczej do swojej działalności i branży, którą się zajmujesz.

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, najlepiej zrobisz używając na Allegro nazwy tożsamej z Twoją domeną. Nie bagatelizuj tej kwestii, ponieważ szybko może okazać się, że potencjalni klienci wolą robić zakupy u sprzedawców o lepszym wizerunku.

4. Dopracuj tytuły aukcji

Pierwszą informacją, jaką użytkownik Allegro zobaczy na Twojej aukcji, będzie jej nazwa. Już na tej podstawie będzie on mógł wyrobić sobie pewną opinię na temat marki i jej oferty. Zwróć uwagę na to, aby nazwy produktów wyróżniały się na tle konkurencji, jednocześnie nie zapominając o stosowaniu w nich słów kluczowych.

Ciekawym pomysłem może okazać się tworzenie krótkich tytułów (limit 50 znaków nie oznacza, że musisz wykorzystać go w pełni). Unikaj jednocześnie krzykliwych haseł, starając się, aby aukcje wyglądały profesjonalnie.

5. Stosuj sprawdzone chwyty marketingowe

Wydaje Ci się, że ceny z końcówką 99 groszy to przestarzały trik, na który nikt się już dziś nie nabierze? Pewnie masz rację, ale nie zapominaj o tym, jak działa Allegro! Użytkownicy tego serwisu bardzo często sortują wyniki wyszukiwania według najniższej ceny (lub najniższej ceny z dostawą). Jeśli Ty wycenisz swój produkt na 10 zł, a Twój konkurent na 9,99 zł, czyja aukcja wyświetli się wyżej?

Tu nie chodzi nawet o psychologiczną zagrywkę, ale o czysto praktyczny aspekt – w obliczu tak bogatej oferty, jaka dostępna jest na Allegro, żaden kupujący nie będzie przekopywał całego serwisu w poszukiwaniu bliżej nieokreślonego ideału. Zdecyduje się po prostu złożyć zamówienie u pierwszego z góry sprzedawcy, który sprawia wystarczająco pozytywne wrażenie.

6. Twórz unikalne opisy produktów

Opisy produktów pełnią bardzo istotną funkcję na Allegro. Z jednej strony dostarczają użytkownikom niezbędnych informacji, a z drugiej pozwalają Ci wyróżnić się na tle konkurencji. Nie kopiuj bezmyślnie treści ze stron producentów lub hurtowni!

Zdecydowanie lepiej sprawdzą się unikalne opisy, w których dokładnie przedstawisz swoje produkty i zachęcisz klientów do ich zakupu.

Pisz poprawną polszczyzną, dbaj o przejrzystość tekstu i stosuj język korzyści. W ten sposób zwiększysz szanse na zbudowanie oryginalnej oferty i wybicie się na rynku. Zwróć również uwagę na długość treści – będzie ona miała niebagatelne znaczenie z punktu widzenia pozycjonowania aukcji w wyszukiwarce.

7. Używaj niestandardowych zdjęć produktów

Na większości aukcji w Allegro spotkasz się z tak zwanymi packshotami, czyli zdjęciami produktowymi, które najczęściej prezentują się mało zachęcająco. Zdecydowanie lepiej wykorzystać fotografie pokazujące Twoje artykuły w użyciu.

Możesz w ten sposób wyróżnić się na tle innych sprzedawców i mocniej zadziałać na wyobraźnię potencjalnych klientów. Nie bez powodu mówi się przecież, że ludzie kupują oczami.

8. Zdobywaj pozytywne komentarze i oceny

Jeśli zastanawiasz się, jak zarobić na Allegro, zastanów się, co motywuje kupujących do wyboru produktów jednego sprzedawcy spośród wszystkich dostępnych ofert. Kluczową w tym procesie rolę odgrywają oczywiście oceny innych użytkowników. Pozytywne opinie to gwarancja satysfakcji – konsument zakłada, że skoro 99% klientów danego sklepu było zadowolonych z zakupu, on również będzie.

Pamiętaj także o niebagatelnym znaczeniu komentarzy negatywnych. Nie należy ich w żaden sposób ukrywać ani usuwać. Najlepiej wyeliminować czynniki prowadzące do ich powstawania, lecz jeśli już się pojawią – warto wykorzystać je do zaprezentowania swojego profesjonalizmu.

Dobrze jest się przyznać do błędu i przeprosić za niedogodności. Zauważ przy okazji, że Twoje oceny i komentarze na Allegro mają bezpośredni wpływ na przyznanie (lub nie) statusu Super Sprzedawcy.

9. Dbaj o jakość usług

Choć może się to wydawać oczywiste, jakość obsługi użytkowników Allegro ma ogromne znaczenie dla Twoich wyników finansowych. Spraw więc, aby Twoi klienci byli zawsze zadowoleni z zakupów. Postaraj się zaoferować im na przykład wydłużoną gwarancję lub możliwość pakowania produktów na prezent.

Zadbaj o jak najszybszą wysyłkę (najlepiej jeszcze w dniu złożenia zamówienia) lub drobne gratisy dołączane do paczek. Zwróć jednak uwagę na to, aby nie były to zalegające na stanie bibeloty – lepiej niż nikomu niepotrzebny gadżet sprawdzi się na przykład karta rabatowa na kolejne zakupy.

10. Korzystaj z narzędzi marketingowych Allegro

Jak zarabiać na Allegro? Zwiększając sprzedaż dzięki zaawansowanym funkcjom reklamowym! Serwis obfituje w bardzo atrakcyjne narzędzia marketingowe, które pozwolą Ci szybko pozyskiwać klientów i maksymalizować zyski. Mowa między innymi o takich rozwiązaniach jak:

  • podświetlenia, pogrubienia i wyróżnienia aukcji,
  • system reklam CPC Allegro Ads,
  • program lojalnościowy Monety Allegro,
  • program darmowych dostaw Allegro Smart,
  • Strefa Okazji.

Wraz z kontem firmowym na Allegro uzyskujesz dostęp do licznych narzędzi, wśród których z łatwością znajdziesz funkcje dostosowane do Twoich potrzeb.

👉 Dowiedz się, jak program do obsługi Allegro może Ci pomóc w sprzedaży. 

Zarabianie na Allegro – podsumowanie

Dzięki naszym poradom wiesz już, jak zarabiać na Allegro. Pamiętaj przy tym, że polski marketplace najlepiej sprawdza się jako element sprzedaży wielokanałowej. Oznacza to, iż warto uzupełnić go działaniami prowadzonymi na własnej stronie internetowej, a także w innych serwisach. Taka strategia zapewni Ci największe zasięgi, a co za tym idzie – najwyższe przychody.