Portale aukcyjne czyli najlepsze miejsca do sprzedaży internetowej

0
12273
portale aukcyjne

Portale aukcyjne stanowią jeden z głównych kanałów sprzedaży w sieci. Początkujący przedsiębiorcy często robią z nich dobry użytek, jeszcze zanim założą własny sklep internetowy. Serwisy tego typu wiążą się bowiem z wieloma korzyściami, które pomagają szybko pozyskiwać klientów i dynamicznie rozwijać markę. Poznaj 5 najlepszych portali aukcyjnych w Polsce!

1. Allegro


Allegro to bez największy najbardziej rozpoznawalny portal sprzedażowy w Polsce. W 2020 roku dołączył on nawet do grona 10 największych na całym świecie serwisów tego typu. Ogromny ruch przyciąga na Allegro wielu sprzedawców zainteresowanych pozyskaniem nowych klientów. To właśnie na tej platformie mają szansę dotrzeć do konsumentów o wysoce sprecyzowanych potrzebach. Oznacza to, że nie muszą rozbudzać w nich chęci dokonania zakupu – wystarczy, że nakłonią ich do sfinalizowania transakcji na swoich aukcjach.

Allegro oferuje sprzedawcom także dostęp do bardzo efektywnych narzędzi marketingowych. Umożliwiają one szybkie docieranie do klientów i zwiększanie przychodów. Znajdziesz wśród nich między innymi:

  • Program darmowych dostaw Allegro Smart.
  • Program lojalnościowy Monety Allegro.
  • System reklam płatnych Allegro Ads.
  • Pogrubienia, wyróżnienia i podświetlenia.
  • Status Super Sprzedawcy.
  • Strefę Marek.
  • Okazje Dnia.

Sprzedaż na Allegro wiąże się oczywiście z koniecznością ponoszenia kosztów prowizji, ale nie jest to wysoka cena za dostęp do tych wszystkich wyjątkowych funkcji. Za wadę serwisu należy jednak uznać ogromną konkurencję i trudność rozwijania rozpoznawalnej marki.

👉 Dowiedz się, jak zacząć sprzedawać na Allegro.

Choć Allegro faktycznie króluje wśród polskich portali aukcyjnych, wcale nie jest jedynym, z jakiego warto skorzystać.

2. Empik Marketplace


W porównaniu z Allegro Empik nie robi tak dużego wrażenia, ale wciąż przyciąga bardzo wielu kupujących. Za nimi na platformę przybywają oczywiście sprzedawcy. Cechą charakterystyczną tego portalu aukcyjnego jest oryginalny układ polegający na tym, że każdy produkt posiada jedną zakładkę, która gromadzi oferty wszystkich sprzedających go firm.

Na Allegro taki system oczywiście by się nie sprawdził, a to ze względu na bardzo dużą liczbę sprzedawców oferujących te same produkty. Empik Marketplace współpracuje jednak wyłącznie z wybranymi firmami, dzięki czemu jest w stanie zagwarantować szczególnie wysoką jakość usług. Weryfikacja kontrahenta odbywa się poprzez kontakt mailowy. Wysyłając wiadomość tego typu, należy podać w niej:

  • Stronę swojego sklepu internetowego.
  • Przykłady najlepszych produktów.
  • Liczbę dostępnych SKU, czyli unikalnych pozycji, które mogą zostać wprowadzone do sprzedaży.

Po wysłaniu wniosku otrzymasz odpowiedź, w której Empik określi, czy Twój sklep spełnia wymagania stawiane przed kontrahentami. Mowa przede wszystkim o takich warunkach jak:

  • Wysoka jakość produktów.
  • Kilkumiesięczny, a nawet kilkuletni staż firmy.
  • Sprawna realizacja zamówień.
  • Przyjazna obsługa klienta.
  • Pozytywne opinie na temat marki.

Wydaje Ci się, że współpraca z Empikiem nie jest warta takiego zachodu? Możesz być w błędzie. Ten portal aukcyjny znakomicie sprawdza się bowiem jako dodatkowy kanał sprzedaży omnichannel. Pomaga więc zdecydowanie poszerzyć grono potencjalnych klientów.

👉 Przeczytaj również o innych alternatywach dla Allergo. 

3. Sklep na Facebooku


Facebook trudno uznać za tradycyjny portal sprzedażowy. Jest to jednak medium społecznościowe, które udostępnia sprzedawcom specjalną funkcję sklepu. Na czym ona polega i czy warto z niej korzystać?

Sklep na Facebooku przyjmuje postać dodatkowej zakładki na fanpage’u Twojej marki. Użytkownicy znajdą tam katalog oferowanych przez Ciebie produktów. W niektórych krajach mogliby dokonać zamówienia bezpośrednio w serwisie, lecz w Polsce taka opcja nie jest dostępna. Osoby zainteresowane Twoim asortymentem przekierowywane są więc albo na właściwą podstronę sklepu, albo do okienka czatu w Messengerze.

Jeśli zastanawiasz się, czy warto prowadzić sklep na Facebooku, zapoznaj się z kluczowymi zaletami tego rozwiązania:

  • Możliwość tworzenia kolekcji i zestawów produktów.
  • Funkcja promocji czasowych.
  • Możliwość oznaczania produktów w publikowanych postach.
  • Maksymalne skrócenie ścieżki zakupowej klienta.

Choć sklep na Facebooku nie daje możliwości prowadzenia bezpośredniej sprzedaży, stanowi doskonałe uzupełnienie strategii wielokanałowej.

4. Funkcja “Kup teraz” na Ceneo


Jako dodatkowy kanał sprzedaży doskonale sprawdza się także Ceneo, od pewnego czasu pozwalające użytkownikom skorzystać z funkcji “Kup teraz”. Wcześniej byli oni jedynie przekierowywani do sklepów.

Proces zakupowy został więc zdecydowanie uproszczony. Co więcej, konsumenci mają możliwość dokonania transakcji bez konieczności rejestracji w serwisie. Jako że chętnie robią użytek z tych zalet, każdy sprzedawca powinien pojawić się na Ceneo, aby wykorzystać pełnię jego potencjału.

5. Zagraniczne portale aukcyjne


Wszystkie opisane do tej pory kanały to serwisy polskie. W naszym kraju działają jednak również platformy zagraniczne, a wśród nich eBay i dostępny od niedawna Amazon. To dwa najpopularniejsze portale, które pozwolą Ci poszerzyć grono potencjalnych klientów nie tylko w Polsce, ale i na rynku międzynarodowym. Oba działają bardzo podobnie do Allegro, więc każdy powinien łatwo poradzić sobie z prowadzeniem sprzedaży za ich pośrednictwem.

Kluczem do sukcesu jest sprzedaż wielokanałowa

Znasz już 5 najlepszych serwisów do prowadzenia działań sprzedażowych w sieci. Pamiętaj jednak, że najlepsze efekty zapewni Ci strategia wielokanałowa.

Postaraj się więc oprzeć swoje działania na własnej stronie internetowej i za pomocą oprogramowania SaaS – Sky-Shop zintegruj ją z omówionymi przez nas portalami aukcyjnymi, co pozwoli obsługiwać sprzedaż w wielu kanałach w jednym miejscu. Takie rozwiązanie zagwarantuje Ci dostęp do najszerszego grona potencjalnych klientów!