Allegro to bez wątpienia największy serwis zakupowy w Polsce. Jego pozycja na rodzimym rynku e-commerce nieustannie wzrasta, również dzięki wdrażanym przez serwis autorskim rozwiązaniom Allegro.
Spis treści artykułu
Produktyzacja, którą bierzemy pod lupę w tym artykule, jest jednym z nich. Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane na jej temat pytania.
Skąd ten pomysł?
Przeprowadzone w 2018 roku wśród użytkowników Allegro badanie dowiodło, że największe trudności sprawia kupującym wyszukiwanie przedmiotów w serwisie. Dalsza analiza portalu odsłoniła też inne słabe punkty – m.in. duży udział procentowy ofert powielanych przez sprzedawców oraz takich, w których występują braki w parametrach.
Odpowiedzią na te problemy ma być rozbudowywany od 2019 roku katalog produktów Allegro. Serwis chce w nim zebrać i opisać wszystkie przedmioty wystawiane na sprzedaż na jego łamach. Marka dąży tym samym do zapewnienia użytkownikom kompletnych i rzetelnych informacji o produktach oraz ułatwienia im wyboru ofert.
Jak działa produktyzacja Allegro?
Rozwiązaniem stworzonym z myślą o komforcie dokonywania zakupów na portalu jest omawiana w artykule Produktyzacja Allegro. Mechanizm powiązuje oferty sprzedawców z produktami w katalogu na podstawie kodów EAN, a następnie zestawia je z pozostałymi ofertami dotyczącymi tego samego produktu.
Dzięki tej funkcji, kupujący zainteresowani konkretnym przedmiotem mogą przejrzeć listę wielu ofert jego sprzedaży. Znajdą się na niej wszystkie aktywne oferty, które zostały powiązane z produktem w katalogu Allegro, jednak w określonej kolejności. Kolejkę ofert na liście wylicza algorytm, który ocenia między innymi:
- jakość sprzedawcy;
- stan przedmiotu – z preferencją nowego;
- formułę sprzedaży – z preferencją Kup Teraz;
- cenę produktu.
Co więcej, przy każdym produkcie wyświetla się tzw. oferta reprezentatywna – przeważnie jest to jedna z aktualnie promowanych. Ponadto, dzięki Produktyzacji Allegro, użytkownicy mogą wyświetlić 5 najtańszych ofert danego produktu oraz 5 ofert z najkrótszym czasem dostawy.
Czy powiązywanie ofert z produktami jest obowiązkowe?
Jak już zostało wspomniane, Allegro chce doprowadzić do stworzenia katalogu wszystkich przedmiotów oferowanych przez sprzedawców. Produktyzacja ma stać się standardem w serwisie – póki co działa jednak w paru kategoriach. W tych, które są nią objęte, należy wystawiać określony procent ofert powiązanych z katalogiem Allegro.
Oznacza to, że powiązywanie ofert z produktami w ww. katalogu jest w niektórych kategoriach Allegro obowiązkowe! Oto obowiązujący w objętych produktyzacją kategoriach odsetek ofert, które należy powiązać przy pomocy kodów EAN z produktami:
- Kultura i rozrywka – 50%
- Elektronika – 40%
- Uroda – 50%
- Sport i turystyka – 30%
- Supermarket – 50%
- Dom i ogród – 50%
- Motoryzacja – 1%
- Zdrowie – 50%
- Moda – 30%
- Dziecko – 30%*
*Stan na dzień publikacji artykułu, podane wartości procentowe oraz kategorie mogą ulec zmianie.
Czy warto powiązywać oferty z katalogiem Allegro?
Pozostaje zatem pytanie – czy warto powiązywać oferty z produktami na Allegro, czy raczej pozostać przy powiązywaniu obowiązkowej ich części? Katalogowanie oferty na Allegro nie zawsze będzie korzystne z perspektywy sprzedawcy – szczególnie, gdy oferuje produkt drożej niż konkurencja czy nie jest w stanie zapewnić jego błyskawicznej dostawy.
Allegro przekonuje jednak sprzedawców do tego, że obejmowanie ofert produktyzacją ma różne zalety. Do korzyści, na które mogą liczyć sprzedawcy, którzy powiązują swoje oferty z produktami w katalogu Allegro, należą:
- automatyczna aktualizacja wszystkich parametrów produktów – nawet tych, które nie zostały uzupełnione przez sprzedawców, a są w katalogu Allegro;
- możliwość wzięcia udziału w promocji Super Cena oraz innych programach Allegro, do których serwis dopuszcza jedynie oferty skatalogowane;
- podwyższenie wyniku w panelu Jakość mojej sprzedaży, który może przełożyć się na lepszą widoczność ofert w wyszukiwarce i karcie produktu w katalogu Allegro.
👉 Przeczytaj także: Skuteczna sprzedaż na Allegro – poradnik
Jak powiązywać oferty z produktami na Allegro?
By korzystać z katalogowania produktów na Allegro należy handlować przedmiotami posiadającymi kody EAN oraz zadbać o ich uzupełnienie w parametrach Allegro. Dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu e-commerce z integracją z systemem Allegro można to zrobić całkowicie automatycznie.
Oprogramowanie Sky-Shop posiada zaawansowaną, dwukierunkową integrację z Allegro wyposażoną w dziesiątki praktycznych w sprzedaży w tym kanale funkcji.
Następnie, w zakładce Moje oferty użyć filtra Połączenie z produktem z wyborem opcji Wszystkie nie połączone i zaznaczyć oferty, które chce się skatalogować. Ostatnim krokiem jest kliknięcie opcji Połącz z produktem. W skatalogowanych ofertach pojawi się tzw. belka produktowa z oceną produktu oraz linkiem do listy wszystkich ofert jego sprzedaży.
Podsumowanie
Produktyzacja Allegro już za kilka lat może stać się standardem w serwisie. Warto przyzwyczajać się do niej już teraz i sprzedawać na portalu jedynie produkty z kodami EAN, a oferty ich dotyczące powiązywać z katalogiem Allegro. Marka zapewnia, że nie tylko kupujący, ale i sprzedawcy odczują znaczące korzyści z wprowadzenia tego rozwiązania.