Skuteczna sprzedaż na Allegro – poradnik

0
275
skuteczna sprzedaż na allegro

Zgodnie z danymi samej platformy, z Allegro korzysta nawet 18 milionów użytkowników miesięcznie. To ogromna baza klientów, do której ze swoją ofertą powinien skierować się każdy sprzedawca internetowy. 

Choć serwis udostępnia swoim użytkownikom mnóstwo wygodnych funkcji zwiększających skuteczność sprzedaży, to przede wszystkim od działań samego przedsiębiorcy zależą ostateczne efekty.

Dowiedz się, o czym trzeba pamiętać, wystawiając swoje produkty na Allegro!

Spis treści:

Dlaczego warto sprzedawać na Allegro
Jak skutecznie sprzedawać na Allegro

Dlaczego warto sprzedawać na Allegro?


Allegro to doskonały wybór dla wszystkich sprzedawców, a zwłaszcza dla tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z e-commerce. Wykorzystując infrastrukturę serwisu oraz renomę, jaką cieszy się on wśród użytkowników, minimalizujesz koszty związane z początkowymi etapami lejka zakupowego. 

Oznacza to, że nie musisz poświęcać dużych środków finansowych i zasobów czasowych na pozyskiwanie klientów. Allegro pozwala Ci dotrzeć do nich w bardzo łatwy sposób, z samym tylko wykorzystaniem wewnętrznych narzędzi platformy.

Statystyki mówią, że większość konsumentów, którzy kupują w sieci, rozpoczyna swój proces decyzyjny od poszukiwania danego produktu właśnie na Allegro. Co więcej, serwis przyzwyczaił już użytkowników do takich udogodnień jak program Smart czy Monety. Dzięki temu zyskał lojalność milionów konsumentów w całej Polsce. Za nimi na platformę powinni zaś trafić wszyscy sprzedawcy, którym zależy na rozwijaniu swoich biznesów.

Jak skutecznie sprzedawać na Allegro?


Skuteczność sprzedaży na Allegro będzie zależała od dwóch czynników. Z jednej strony musisz poprawnie skonfigurować swoje konto i dopracować wszystkie oferty, z drugiej – zrobić dobry użytek z marketingowych narzędzi serwisu.

Załóż firmowe konto

Firmowe konto na Allegro oferuje zdecydowanie więcej możliwości niż konto prywatne. Otrzymujesz wówczas dostęp do takich opcji jak status Super Sprzedawcy, a w opisie każdej wystawionej przez Ciebie oferty wyświetlają się Twoje dane. 

Pamiętaj, że polski marketplace stawia obecnie na profesjonalizację, w związku z czym zaczyna mocno faworyzować przedsiębiorców posiadających zarejestrowaną działalność i konto firmowe. Aukcje sprzedawców prywatnych mają natomiast zostać ograniczone do serwisu Allegro Lokalnie.

Zakładając konto firmowe na Allegro, pamiętaj o jego poprawnej konfiguracji.

Jednym z ważniejszych aspektów jest przyjazna dla użytkownika nazwa. Unikaj przypadkowych wyrazów i nic nieznaczących rzędów cyfr. Zamiast tego stwórz łatwy do zapamiętania login, który będzie nawiązywał do Twojej branży. To łatwy sposób na to, aby marka stała się rozpoznawalna wśród konsumentów.

Sprzedawaj z różnych kont

Wykorzystywanie kilku różnych kont przez jednego sprzedawcę to częsta i jak najbardziej legalna praktyka na Allegro. Niewątpliwą korzyścią, która z niej płynie, jest wrażenie „sztucznego tłumu”, odczuwane przez kupujących. 

Porównując rozliczne oferty, myślą oni, że mają do czynienia z różnymi markami, a ostatecznie tak czy inaczej wybiorą Twój produkt. Używanie wielu kont ma również tę zaletę, że pozwala Ci rozdzielić grupy produktowe. Konsumenci mają bowiem większe zaufanie do firm, które specjalizują się w określonym asortymencie.

Jest to również taktyka, którą powinni obrać sprzedawcy działający w dropshippingu i oferujący produkty z różnych hurtowni.

Korzystając ze Sky-Shop, możesz wygodnie obsługiwać sprzedaż na kilku kontach Allegro z poziomu jednego panelu administracyjnego – niezależnie od wybranego przez Ciebie pakietu abonamentowego.

👉 Dowiedz się więcej o sprzedaży na kilku kontach Allegro.

Przemyśl politykę cenową

Nie jest to żadna niespodzianka. Aby skutecznie sprzedawać na Allegro, trzeba oferować kupującym atrakcyjne ceny. Nie możesz jednak zawsze wystawiać najtańszych produktów, na nic nie zważając. Działalność na Allegro musi Ci się przecież opłacać, a trzeba przy tym dodatkowo uwzględnić choćby prowizję pobieraną przez serwis.

Postaraj się zatem sprzedawać pożądane przez konsumentów produkty, na które możesz nałożyć wysoką marżę. W określeniu zainteresowań kupujących pomogą Ci na przykład takie narzędzia jak Google Trends czy TradeWatch. 

Warto wspomóc się także systemem LivePrice, służącym do monitoringu cen i automatycznego ich ustawiania względem działań konkurencji.

Dopracuj swoje oferty

To prawdopodobnie jeden z najważniejszych punktów, o których musisz pamiętać. Twoje oferty powinny zwracać uwagę użytkowników Allegro i zachęcać ich do zakupów. Muszą być uporządkowane i wizualnie atrakcyjne oraz zawierać wszelkie informacje, jakich może poszukiwać kupujący.

Zadbaj o następujące aspekty:

  • Tytuły ofert – w 50 znakach musisz zawrzeć najważniejsze słowa kluczowe i dostarczyć kupującym niezbędnych informacji. Unikaj jednak caps locka, wykrzykników i takich zwrotów jak „okazja”.
  • Miniaturki zdjęć – muszą przedstawiać Twoje produkty na białym tle, a ich wymiary nie mogą przekraczać 2560 x 2560 px.
  • Opisy ofert – to na tym etapie możesz wykazać się kreatywnością. Treść opisów powinna być unikalna i wyróżniać Twoje aukcje spośród ofert konkurencji. Zadbaj o poprawność językową, przejrzystość tekstu i zrób dobry użytek z punktorów oraz nagłówków. Przede wszystkim zaś postaraj się, aby opisy dostarczały wszystkich niezbędnych informacji na temat produktów.
  • Zdjęcia – grafiki w opisie oferty – w przeciwieństwie do miniaturek – nie muszą (a wręcz nie powinny) przedstawiać towarów na białym tle. Warto natomiast pokazać produkty w użyciu, aby użytkownik miał jak najlepsze pojęcie o tym, co kupuje. Śmiało wykorzystaj możliwość załadowania aż 16 zdjęć i dopilnuj, aby wszystkie wykonane były w wysokiej rozdzielczości.

Korzystaj z możliwości promowania ofert

Nie sposób nie docenić możliwości promowania, jakie zapewnia Allegro. Do dyspozycji masz takie narzędzia jak:

  • pogrubienia i podświetlenia ofert,
  • wyświetlanie aukcji w Strefie Okazji, gdzie średnia liczba transakcji jest nawet 50 razy wyższa od średniej w całym serwisie,
  • Allegro Ads, czyli system reklamowy w modelu CPC, dzięki któremu płacisz tylko za kliknięcia, a Twoje komunikaty marketingowe wyświetlają się w różnych miejscach sieci,
  • status Super Sprzedawcy, który wyróżnia Twoje konto na tle konkurencji, dowodzi Twojego profesjonalizmu i zapewnia Ci dodatkową pulę Monet Allegro,
  • Monety Allegro, czyli program lojalnościowy, w którym dopłacasz klientom do zakupów, zachęcając ich tym samym do wyboru właśnie Twoich ofert,
  • Allegro Smart – program, w którym udział jest absolutnie obowiązkowy. Coraz więcej użytkowników Allegro decyduje się bowiem na opłacenie abonamentu, uprawniającego ich do darmowych dostaw przez cały rok.

Nie zapominaj, że ogromne znaczenie mają także oceny i opinie, które otrzymujesz od swoich klientów. Stanowią one dla pozostałych użytkowników wskazówkę, czy warto skorzystać z Twojej oferty.

Przeprowadź analizę konkurencji

Jeżeli nie masz pewności, jaką strategię sprzedażową przyjąć na Allegro, sprawdź, jak radzi sobie Twoja bezpośrednia konkurencja.

Przeanalizuj jej mocne oraz słabe strony i zastanów się, jak można by poprawić to, co nie działa u niej najlepiej. Zwracaj uwagę przede wszystkim na ceny produktów, ale także na tytuły aukcji, ich opisy oraz wykorzystane zdjęcia.

Wykorzystaj wsparcie Sky-Shop!

Ostatnia wskazówka dotyczy wykorzystania inteligentnego oprogramowania do zarządzania sprzedażą w sieci. Sky-Shop to platforma SaaS oferująca między innymi dwukierunkową integrację z Allegro. 

Dzięki tej funkcji możesz wygodnie obsługiwać wszystkie swoje konta w serwisie z jednego panelu administracyjnego. Narzędzie pobiera Twoje zamówienia i pozwala Ci nimi zarządzać. Wśród dostępnych opcji do dyspozycji masz też na przykład:

  • masowe wystawianie i wznawianie aukcji,
  • automatyczne aktualizacje dotyczące cen i stanów magazynowych,
  • tworzenie szablonów aukcji,
  • ustawianie wielu cenników dostaw
  • czy automatyczną wysyłkę powiadomień do klientów.

Warto mieć na uwadze również to, że Sky-Shop pozwala Ci łatwo rozszerzać działalność o kolejne kanały sprzedażowe. Oprogramowanie umożliwia choćby zintegrowanie kont Allegro z zewnętrznym sklepem internetowym. Możesz wówczas obsługiwać wszystkie zamówienia z jednego panelu administracyjnego, skutecznie zwiększając swoją sprzedaż i skalując biznes!