Prowizja 1 zł od każdej sprzedaży na Allegro

0
992
prowizja 1 zł allegro

Sprzedawcy, którzy chętnie korzystają z udogodnień, jakie oferuje Allegro, przyzwyczaili się już do różnych prowizji pobieranych przez serwis. Naliczane są one choćby od sprzedaży i dostawy, wystawienia i utrzymania aukcji czy promocji ofert. W listopadzie 2022 r. doszła do tego kolejna opłata w wysokości 1 zł od każdej transakcji. Jak działa i czy można jej jakoś uniknąć?

Jak naliczana jest nowa prowizja na Allegro?

Prowizja w wysokości 1 zł dotyczy każdej oferty zakończonej sprzedażą i naliczana jest bez względu na typ konta Allegro. Płacą ją zarówno firmy, jak i użytkownicy indywidualni. Przy okazji portal zrównał też pozostałe opłaty, więc właściciele kont biznesowych i prywatnych ponoszą teraz identyczne koszty.

Warto pamiętać, że zgodnie z nowymi zasadami sprzedawca płaci złotówkę od każdej transakcji, a nie od każdej sprzedanej sztuki towaru. Oznacza to, że jeśli na jednej Twojej aukcji klient kupi 25 egzemplarzy produktu na raz, prowizja wyniesie wyłącznie 1 zł. Miej jednak na uwadze, iż doliczona zostanie do tego obowiązująca już wcześniej opłata, a więc prowizja od sprzedaży i dostawy. Jej wysokość uzależniona będzie z kolei od kategorii towaru.

Prowizja 1 zł a zwroty produktów

Wielu sprzedawców zastanawia się, jak wygląda kwestia nowej prowizji w przypadku dokonania zwrotu produktu przez kupującego. Okazuje się, że zasady są w takiej sytuacji bardzo proste — Allegro oddaje złotówkę właścicielowi aukcji. Sprawy delikatnie komplikują się tylko wtedy, gdy zwrotowi podlega jedynie część zamówienia (np. 1 sztuka towaru z 2 zakupionych). Wówczas serwis oddaje sprzedawcy odpowiedni procent prowizji (czyli w tym przypadku 50 gr).

Jak uniknąć nowej prowizji na Allegro?

Użytkownicy, którzy nie chcą płacić prowizji w wysokości 1 zł od transakcji, mogą odetchnąć z ulgą. Istnieje bowiem prosty sposób na jej uniknięcie: wystarczy wykupić Abonament Allegro. Jest to kompleksowa usługa zapewniająca dostęp do narzędzi wspierających sprzedaż w serwisie. Wybrać można jedno z trzech rozwiązań:

  • Abonament Podstawowy — 49 zł miesięcznie,
  • Abonament Profesjonalny — 199 zł miesięcznie,
  • Abonament Ekspercki — 3000 zł miesięcznie.

Dla uniknięcia nowej prowizji od sprzedaży nie ma znaczenia, na którą z powyższych opcji się zdecydujesz. Wybór uzależnij więc od swoich potrzeb w zakresie narzędzi marketingowych. Abonament Podstawowy zapewni Ci na przykład dostęp do:

  • podstawowych statystyk sprzedaży Allegro Analytics,
  • funkcji Twój Sklep,
  • awataru,
  • banerów na liście ofert,
  • serii produktowych,
  • tagów ofertowych,
  • zarządzania sprzedażą,
  • powiązanych kont,
  • dodawania uprawnionych użytkowników.

Abonament Profesjonalny rozszerza przynależące Ci uprawnienia o logotyp w ramach własnej oferty, planer kampanii Allegro Ads oraz rozszerzone statystyki sprzedaży Allegro Analytics. Abonament Ekspercki z kolei pozwala dodatkowo wyróżniać wszystkie wystawiane oferty za pomocą własnego logotypu.

Warto zauważyć, że chociaż Abonament Allegro nie jest obowiązkowy, dla większości sprzedawców okaże się bardziej korzystnym rozwiązaniem niż opłacanie nowej prowizji. Najtańsza opcja kosztuje 49 zł, więc jeśli generujesz przynajmniej 50 transakcji miesięcznie, możesz bez wahania zdecydować się na subskrypcję abonamentu. Pamiętaj, że nie tylko unikasz w ten sposób prowizji, ale zyskujesz dodatkowo dostęp do wielu praktycznych narzędzi sprzedażowo-marketingowych.

Prowizja 1 zł od każdej sprzedaży na Allegro — podsumowanie

Allegro stanowi jeden z podstawowych kanałów sprzedaży dla wielu przedsiębiorców na rynku e-commerce. Każdego miesiąca serwis pozwala im docierać do 18 milionów unikalnych użytkowników o wysoko sprecyzowanych potrzebach konsumenckich. Udostępnia także funkcjonalne narzędzia marketingowe, umożliwiające budowę przewagi konkurencyjnej. Wszystko to ma jednak swoją cenę, której częścią stała się ostatnio nowa prowizja.

Jeżeli Allegro to ważny kanał w Twojej strategii sprzedaży, wykup jeden z planów abonamentowych w serwisie. Nie tylko unikniesz konieczności opłacania prowizji w wysokości 1 zł od każdej transakcji, ale zyskasz także dostęp do licznych udogodnień w zakresie marketingu. Jeśli jednak marzysz o niezależności i budowie własnej marki, przenieś ciężar swojego biznesu na własny sklep internetowy. Otworzysz go z łatwością za pomocą jednej z platform SaaS dostępnych na rynku.

Takie rozwiązanie zapewni Ci swobodę w kwestii ustalania marży i pozwoli zapomnieć o wszelkich prowizjach. Zyskasz także możliwość zintegrowania swojego sklepu z innymi kanałami sprzedaży — poza Allegro warto zainteresować się na przykład serwisami Empik Marketplace, Morele, eBay, Ceneo czy OLX. Dzięki temu będziesz docierać do szerokiego grona konsumentów, dynamicznie rozwijając swój biznes i zwiększając dochody.