Jakie są najbardziej dochodowe branże w Polsce?

0
674
najbardziej dochodowe branże

Wchodząc na rynek e-commerce, każdy przedsiębiorca powinien dobrze zastanowić się nad wyborem branży. Jedne z nich cieszą się w sieci ograniczonym zainteresowaniem, a inne wciąż wydają się nienasycone. Jeśli planujesz otwarcie własnego uruchomienie sprzedaży na Allegro, zapoznaj się z naszą listą 8 najbardziej dochodowych branż w Polsce!

1. Zdrowie i uroda

Kosmetyki należą do tych produktów, które w sieci kupowane są najchętniej. Konsumenci cały czas poszerzają swoją wiedzę w zakresie zdrowego stylu życia, dzięki czemu popyt na ekologiczne artykuły wellness dynamicznie wzrasta. Dużą popularnością w Internecie cieszą się nie tylko znane marki, ale także producenci i dystrybutorzy naturalnych, ręcznie wytwarzanych kosmetyków i akcesoriów.

2. Elektronika

Urządzenia elektroniczne od lat są bardzo chętnie nabywane przez konsumentów w Internecie. Kupujący mają w ich przypadku duże wymagania, co sprawia, że na rynku dominują przede wszystkim produkty najwyższej jakości. Jak łatwo się domyślić, gwarantują one sprzedawcom znaczące zyski. Obok komputerów, serwerów czy urządzeń mobilnych można też handlować mniejszym sprzętem i akcesoriami (np. słuchawkami, ładowarkami czy adapterami).

3. Żywność

W trakcie pandemii Covid-19 popularność zakupów spożywczych w Internecie zauważalnie wzrosła. Konsumenci przekonali się do tego, że zamawianie jedzenia w sieci może być bezpieczne i wygodne. Nic więc dziwnego, że na rynku cały czas przybywa e-sklepów czy kont na Allegro z żywnością. Sprzedawcy koncentrują się często na produktach regionalnych bądź ekologicznych, co tylko dowodzi, że branża ta oferuje wiele nisz i ma ogromny potencjał biznesowy.

4. Odzież

Kategoria ubrań, obuwia i akcesoriów każdego roku zajmuje pierwsze miejsce w rankingach produktów najchętniej zamawianych w sieci. Dowodzą tego choćby statystyki z raportu „E-commerce w Polsce 2023”. Branża ta podlega często zmieniającym się trendom, które wynikają nie tylko z pojawiania się na rynku nowych kolekcji, ale też z rosnącej świadomości konsumenckiej. Klienci coraz częściej szukają bowiem odzieży produkowanej zgodnie z zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu. Daje to sprzedawcom zupełnie nowe możliwości.

5. Dom i ogród

Podejście Polaków do urządzania wnętrz zauważalnie różni się od praktyk sprzed lat. Coraz ważniejszą rolę odgrywa nieoczywisty design, a także wykorzystywanie w produktach materiałów wysokiej jakości. Oryginalne – często ręcznie robione – meble i dekoracje cieszą się więc ogromnym zainteresowaniem w sieci. Różnorodność stylów daje sprzedawcom szerokie możliwości, a osoby zajmujące się rękodziełem mogą jeszcze lepiej wykorzystać potencjał tej branży.

6. Sport

W przypadku artykułów sportowych ponownie daje o sobie znać moda na zdrowy i aktywny styl życia. Ludzie chętnie uczestniczą w zajęciach fizycznych, zapisując się na baseny, siłownie czy po prostu biegając po okolicy. Do każdego rodzaju aktywności potrzebny jest jednak mniej lub bardziej profesjonalny sprzęt, dlatego rozpoczęcie sprzedaży online artykułów sportowych wydaje się dziś strzałem w dziesiątkę.

7. Zabawki

Zabawki i artykuły dziecięce to jedna z niewielu kategorii, które przez cały rok budzą ogromne zainteresowanie konsumentów, a w okresie świątecznym notują dodatkowe wzrosty sezonowe. Okazji do kupowania dzieciom prezentów na pewno nie brakuje, więc sprzedawcy mogą liczyć na stabilny ruch w swoich sklepach, który będzie prawdopodobnie osiągał szczyty w tygodniach pomiędzy black friday a Bożym Narodzeniem. Warto zresztą pamiętać, że zabawki kupowane są dziś nie tylko z myślą o najmłodszych – wielu dorosłych kolekcjonuje na przykład klocki LEGO.

8. Artykuły zoologiczne

Zwierzęta domowe traktuje się dziś niemal tak dobrze jak dzieci. Sklepy pełne są gadżetów, ubranek i specjalistycznych karm dla pupili. Konsumenckie potrzeby w tej branży cały czas rosną, a sprzedawcy starają się coraz lepiej na nie odpowiadać. Artykuły zoologiczne stanowią ciekawą kategorię także ze względu na możliwość personalizacji produktów. Dzięki grawerom czy haftom na akcesoriach każde zamówienie może być absolutnie unikalne.

👉 Chcesz uruchomić sprzedaż w Internecie? Poznaj najlepsze praktyki sprzedaży na Allegro.

Jak wybrać najbardziej dochodową branżę w e-commerce?

Skoro znasz już listę najbardziej dochodowych branż w Polsce, zwróć uwagę na kryteria, na podstawie których zostały one wybrane. Jeśli chcesz na własną rękę przeprowadzić prostą analizę rynku, kieruj się takimi aspektami jak:

  • Konkurencja – jeśli wielu sprzedawców oferuje produkty z tej samej kategorii, może to świadczyć o wysokim popycie na nie. Zauważ jednak, że duża konkurencja oznacza zazwyczaj trudności z wejściem na rynek.
  • Zainteresowanie – podstawowe dane na temat popularności danych branż wśród internautów możesz znaleźć nawet w darmowych narzędziach, takich jak Google Trends. Dzięki temu dowiesz się, jak często użytkownicy wyszukują w sieci hasła związane z określonymi produktami. Nie zapominaj też zaglądać do raportów na temat e-commerce.
  • Sezonowość – niektóre branże podlegają sezonowości, a inne cieszą się niezmiennym zainteresowaniem przez cały rok. Jeśli chcesz handlować na przykład akcesoriami ogrodniczymi lub ozdobami świątecznymi, zastanów się, co sprzedawać w pozostałych miesiącach.
  • Marże – różne kategorie produktów osiągają różne marże, toteż przed wejściem na rynek warto obliczyć potencjalne zyski ze sprzedaży danego asortymentu.

E-commerce odznacza się ogromnym potencjałem biznesowym, ale otwarcie uruchomienie sprzedaży wymaga odpowiednich przygotowań. Oceń więc realia rynkowe i stwórz strategię sprzedaży, aby upewnić się, że wybrana branża przyniesie Ci oczekiwane dochody!

Test

testing