Jak prowadzić sklep internetowy połączony z Allegro?

0
216
prowadzenie-sklepu-internetowego-i-allegro

Allegro od przeszło 10 lat stanowi najpopularniejszy serwis aukcyjny w Polsce, a kolejne programy przygotowywane z myślą o klientach, przyciągają do niego jeszcze więcej kupujących. Zadowalająca sprzedaż generowana jest także przez e-sklepy tworzone przez właścicieli marek i dystrybutorów. Sprawdzamy, jak prowadzić sklep internetowy połączony z Allegro i na co zwrócić uwagę!

Czy warto prowadzić sklep internetowy połączony z Allegro?

Batalia sklep internetowy vs Allegro trwa w najlepsze. Tymczasem są to odrębne kanały sprzedażowe, dające dostęp do zróżnicowanych grup klientów. Właśnie dlatego prowadzenie sklepu internetowego połączonego z Allegro daje tak dobre rezultaty!

Kim jest Twój klient z Allegro?

  • Zaczyna swoje zakupy od wyszukiwarki Allegro.
  • Korzysta z Allegro Smart.
  • Zbiera monety Allegro, wykorzystuje odroczone płatności.

Kim jest klient Twojego sklepu internetowego?

  • Trafia do Ciebie z wyszukiwarki, Facebooka lub Instagrama.
  • W sklepie oczekuje szerokiego asortymentu z danej branży.
  • Liczy na doradztwo.
  • Być może zrobi zakupy ponownie, jeśli go do tego zachęcisz, a proces zakupowy przebiegnie sprawnie.
  • Oczekuje usług dodatkowych np. grawerowanie, pakowanie na prezent.

Szansa dotarcia do różnych grup odbiorców sprawia, że warto prowadzić sklep internetowy połączony z Allegro. Potwierdza to duża liczba sprzedawców, którzy z powodzeniem działają w obydwu kanałach.

Jak prowadzić sklep internetowy w wielu kanałach?

Równoczesna sprzedaż na Allegro i w sklepie internetowym może być częścią strategii multichannel oraz omnichannel. W pierwszym przypadku działania prowadzone są zupełnie odrębnie, zaś w drugim stanowią spójną całość. Zastanawiając się, jak prowadzić sklep internetowy w wielu kanałach z wysoką skutecznością, powinniśmy pochylić się nad założeniami strategii omnichannel. W tym:

  • uwzględnieniem tego, że przy nieodpowiedniej strategii oferta e-sklepu oraz Allegro będzie ze sobą konkurowała,
  • stosowaniem spójnej komunikacji wizualnej np. związanej z nazwą firmy (choć te działania są na Allegro dość ograniczone).

Kolejnym filarem sprzedaży wielokanałowej jest system e-commerce, który pozwoli na zebranie wszystkich miejsc sprzedaży w jednym miejscu. To on ułatwi Ci pracę, zadba o aktualizacje i ograniczy liczbę działań wykonywanych przy obsłudze sprzedaży.

Sklep internetowy i integracja z Allegro

Za połączenie sklepu internetowego i Allegro odpowiada zaawansowana integracja. Jednym z najlepszych narzędzi dostępnych na rynku jest oprogramowanie Sky-Shop.pl, które oferuje szereg funkcji do sprzedaży wielokanałowej. Wśród najważniejszych dla osób sprzedających na Allegro znajdują się:

  • aktualizowanie stanów magazynowych, gdy towar sprzeda się na Allegro i w sklepie internetowym, dzięki czemu nie sprzedasz produktu, którego już nie ma,
  • możliwość zakończenia sprzedaży przy określonym stanie magazynowym,
  • automatyczne kończenie i wznawianie aukcji, gdy produkt osiągnie określony stan magazynowy,
  • pobieranie produktów z Allegro do sklepu i wystawianie produktów ze sklepu na Allegro,
  • łączenie wielu zamówień w jedno w panelu administracyjnym sklepu,
  • obsługa kilku kont Allegro jednocześnie,
  • wsparcie dla przesyłek Allegro Smart,
  • automatyczne wysyłanie numerów przewozowych do klientów.

To tylko część z funkcji, które pozwolą Ci sprawnie i skutecznie prowadzić sklep internetowy ze sprzedażą na Allegro. Dzięki nim zdecydowaną większość czynności wykonasz wprost z panelu administracyjnego sklepu, bez konieczności logowania się w Allegro. Zaoszczędzony czas zainwestujesz w jeszcze lepsze dopracowanie sklepu.

Jak prowadzić sklep internetowy i sprzedaż na Allegro?

Kluczem do sukcesu w równoczesnym prowadzeniu sklepu internetowego i sprzedaży na Allegro jest zastosowanie odrębnych strategii dla tych kanałów i unikanie najczęściej popełnianych błędów. Na co musisz zwrócić uwagę, by e-sklep przynosił zyski, a sprzedaż na Allegro się opłacała?

  • Unikaj zamieszczania informacji o koncie Allegro w Twoim sklepie. W przeciwnym razie poniesiesz podwójny koszt pozyskania klienta – sprowadzenia go do sklepu (pozycjonowanie, Ads) oraz prowizji Allegro.
  • Staraj się, żeby produkty w sklepie były tańsze niż na Allegro.
  • W sklepie stosuj działania marketingowe, które na Allegro są niedozwolone np. zdjęcia na tle innym niż białe.
  • Allegro buduje lojalność klientów np. poprzez program Allegro Smart. We własnym sklepie sam musisz zadbać o to, by klienci do Ciebie wracali. Dobrze sprawdzą się tu darmowe wysyłki oraz program lojalnościowy.

Pamiętaj, że nie ma jednej odpowiedzi na pytanie o to, jak prowadzić sklep internetowy. Skuteczność poszczególnych działań jest ściśle zależna od branży, w której działasz, grupy odbiorców oraz oferty konkurencji. Obecnie nie sprawdza się już walka wyłącznie ceną. Klienci oczekują doradztwa, szybkich wysyłek, szerokiego wyboru produktów i nieutrudnionego kontaktu z obsługą klienta – to one pozwolą Ci się wyróżnić na tle konkurencji.