Allegro vs własny sklep internetowy

0
4664
zakładanie sklepu internetowego

Allegro od przeszło dziesięciu lat stanowi jeden z pierwszych wyborów kupujących. To tam internauci szukają produktów z niemalże każdego segmentu rynku. Nic dziwnego, że pokaźna liczba użytkowników portalu przyciąga sprzedawców. Czy sprzedaż online warto rozpocząć właśnie tam? Sprawdzamy, kto wygra w pojedynku Allegro vs własny sklep internetowy!

Allegro czy sklep internetowy?


Grupy na Facebooku oraz fora gromadzące właścicieli sklepów internetowych pełne są pytań o to, czy lepszym rozwiązaniem jest sprzedaż na Allegro, czy w sklepie internetowym. Już na samym wstępie warto zaznaczyć, że pytanie zostało źle postawione. Dlaczego? Ponieważ jedyną cechą wspólną rozwiązań jest możliwość prowadzenia handlu online. Portal aukcyjny oraz e-sklep charakteryzują się innymi cechami i spełniają różne funkcje, co należy mieć na uwadze planując rozkład działań sprzedażowych.

Akceptacja ciasteczek z kategorii statystyki, marketing jest wymagana do poprawnego działania materiału wideo z Youtube.

Czas przyjrzeć się bliżej temu, czym różni się sprzedaż na Allegro od tej we własnym sklepie internetowym!

Dlaczego warto sprzedawać na Allegro?


Allegro od ponad dekady stanowi jednego z najmocniejszych graczy polskiego e-commerce. Wyznacza trendy i dyktuje warunki. Ściąga do siebie ogromną liczbę klientów i sprzedawców tworząc miejsce, gdzie można kupić niemal wszystko. I choć głosy o nieopłacalności korzystania z oferty nie są odosobnione, nadal warto sprzedawać na Allegro. Sprawdźmy dlaczego!

  • Duża liczba konsumentów szukających ofert na Allegro w pierwszej kolejności, a co za tym idzie dostęp do osób zainteresowanych konkretnym towarem.
  • Sprzedawanie na Allegro jest proste, ponieważ korzystasz z gotowej infrastruktury.
  • Wykorzystujesz zaufanie, jakie klienci mają do marki oraz reklamę całego portalu.
  • Serwis nieustannie się rozwija.
  • Wystawianie dowolnej ilości ofert jest bezpłatne.

Należy pamiętać, że wśród zalet Allegro znajdą się też wady korzystania z portalu aukcyjnego takie jak:

  • Prowizja płacona od każdego sprzedanego przedmiotu (jej wysokość uzależniona jest od kategorii zakupowej).
  • Konkurencja.

I choć koszty sprzedawania na Allegro wzrastają, nadal warto tam sprzedawać. Działa tu bardzo prosta zasada – bądź tam, gdzie szukają Cię klienci.

Czemu sprzedaż we własnym sklepie internetowym się opłaca?


Chętnie wymienianą alternatywą dla Allegro jest sprzedaż we własnym sklepie internetowym. Czy to się opłaca w dobie możliwości skorzystania z gotowego, cieszącego się popularnością serwisu? Tak, zwłaszcza jeśli spojrzymy na sprzedaż długofalowo. Wyższość e-sklepu nad Allegro to przede wszystkim:

  • Brak prowizji za sprzedaż, a więc większe zarobki.
  • Budowanie marki osobistej.
  • Możliwość przedstawiania produktów w dowolny sposób – bez odgórnego regulaminu.
  • Łatwość prowadzenia cross-sellingu, wykorzystywania programu lojalnościowego oraz indywidualnych rabatów dla klientów.

Akceptacja ciasteczek z kategorii statystyki, marketing jest wymagana do poprawnego działania materiału wideo z Youtube.

Prowadzenie sklepu internetowego wyróżniającego się satysfakcjonującymi wynikami sprzedażowymi wymaga pracy. Dotyczy ona przede wszystkim marketingu i docierania z ofertą do potencjalnych klientów. Swoje wysiłki w znacznym stopniu skupisz na:

  • pozycjonowaniu sklepu,
  • Google Ads,
  • Facebook Ads,
  • szeroko zakrojonym remarketingu.

Pamiętaj, że sklep internetowy to dopiero początek możliwości. Sprzedaż warto stopniowo rozszerzać o zyskujące na popularności marketplace oraz portale ogłoszeniowe.

Połącz sprzedaż na Allegro z własnym sklepem internetowym!


Złotą zasadą sprzedaży (i nie tylko jej) jest dywersyfikacja dochodów. Czerpiąc z doświadczenia sprzedawców opierających swój biznes na zlikwidowanym już serwisie DaWanda nie polegaj na jednym kanale sprzedaży! W przeciwnym razie zmiany na rynku możesz przypłacić nie spadkiem zysków, a upadkiem firmy.
Połączenie sprzedaży na Allegro z własnym sklepem internetowym jest najlepszym wariantem, ponieważ:

  • Pozwala docierać do wszystkich klientów – tych szukających produktów na Allegro oraz w wyszukiwarce.
  • Jest zabezpieczeniem biznesu na wypadek spadków sprzedaży w jednym z kanałów.
  • Umożliwia wykorzystywanie wszystkich dostępnych narzędzi sprzedażowych.

Teraz prowadzenie sprzedaży równocześnie na Allegro i w e-sklepie jest możliwe dzięki dwukierunkowej integracji sklepu z Allegro dostępnej w Sky-Shop.pl. Mechanizm odpowiada za:

  • synchronizowanie stanów magazynowych,
  • automatyczne wystawianie aukcji i importowanie danych,
  • przesyłanie wszystkich zamówień oraz ich statusów do panelu administracyjnego, w którym je obsługujesz,
  • automatyczne zamykanie aukcji (np. by uniknąć sytuacji, w której klient kupuje towar na Allegro pomimo jego wyprzedania w sklepie),
  • masowe zamykanie, wystawianie podobnych, wystawianie ponowne aukcji,
  • wysyłanie powiadomień do klientów,
  • łączenie zakupów z wielu aukcji do jednego zamówienia,
  • a także wiele innych funkcji automatyzujących i usprawniających sprzedaż.

Wykorzystanie dostępnych na rynku e-commerce narzędzi to szansa na maksymalizowanie efektów sprzedażowych przy zminimalizowaniu pracy wykonywanej przy codziennej obsłudze sklepu.