Allegro vs własny sklep internetowy

0
4912
zakładanie sklepu internetowego

Allegro od przeszło dziesięciu lat stanowi jeden z pierwszych wyborów kupujących. To tam internauci szukają produktów z niemalże każdego segmentu rynku. Nic dziwnego, że pokaźna liczba użytkowników portalu przyciąga sprzedawców. Czy sprzedaż online warto rozpocząć właśnie tam? Sprawdzamy, kto wygra w pojedynku Allegro vs własny sklep internetowy!

Allegro czy sklep internetowy?


Grupy na Facebooku oraz fora gromadzące właścicieli sklepów internetowych pełne są pytań o to, czy lepszym rozwiązaniem jest sprzedaż na Allegro, czy w sklepie internetowym. Już na samym wstępie warto zaznaczyć, że pytanie zostało źle postawione. Dlaczego? Ponieważ jedyną cechą wspólną rozwiązań jest możliwość prowadzenia handlu online. Portal aukcyjny oraz e-sklep charakteryzują się innymi cechami i spełniają różne funkcje, co należy mieć na uwadze planując rozkład działań sprzedażowych.

Czas przyjrzeć się bliżej temu, czym różni się sprzedaż na Allegro od tej we własnym sklepie internetowym!

Dlaczego warto sprzedawać na Allegro?


Allegro od ponad dekady stanowi jednego z najmocniejszych graczy polskiego e-commerce. Wyznacza trendy i dyktuje warunki. Ściąga do siebie ogromną liczbę klientów i sprzedawców tworząc miejsce, gdzie można kupić niemal wszystko. I choć głosy o nieopłacalności korzystania z oferty nie są odosobnione, nadal warto sprzedawać na Allegro. Sprawdźmy dlaczego!

  • Duża liczba konsumentów szukających ofert na Allegro w pierwszej kolejności, a co za tym idzie dostęp do osób zainteresowanych konkretnym towarem.
  • Sprzedawanie na Allegro jest proste, ponieważ korzystasz z gotowej infrastruktury.
  • Wykorzystujesz zaufanie, jakie klienci mają do marki oraz reklamę całego portalu.
  • Serwis nieustannie się rozwija.
  • Wystawianie dowolnej ilości ofert jest bezpłatne.

Należy pamiętać, że wśród zalet Allegro znajdą się też wady korzystania z portalu aukcyjnego takie jak:

  • Prowizja płacona od każdego sprzedanego przedmiotu (jej wysokość uzależniona jest od kategorii zakupowej).
  • Konkurencja.

I choć koszty sprzedawania na Allegro wzrastają, nadal warto tam sprzedawać. Działa tu bardzo prosta zasada – bądź tam, gdzie szukają Cię klienci.

Czemu sprzedaż we własnym sklepie internetowym się opłaca?


Chętnie wymienianą alternatywą dla Allegro jest sprzedaż we własnym sklepie internetowym. Czy to się opłaca w dobie możliwości skorzystania z gotowego, cieszącego się popularnością serwisu? Tak, zwłaszcza jeśli spojrzymy na sprzedaż długofalowo. Wyższość e-sklepu nad Allegro to przede wszystkim:

  • Brak prowizji za sprzedaż, a więc większe zarobki.
  • Budowanie marki osobistej.
  • Możliwość przedstawiania produktów w dowolny sposób – bez odgórnego regulaminu.
  • Łatwość prowadzenia cross-sellingu, wykorzystywania programu lojalnościowego oraz indywidualnych rabatów dla klientów.

Prowadzenie sklepu internetowego wyróżniającego się satysfakcjonującymi wynikami sprzedażowymi wymaga pracy. Dotyczy ona przede wszystkim marketingu i docierania z ofertą do potencjalnych klientów. Swoje wysiłki w znacznym stopniu skupisz na:

  • pozycjonowaniu sklepu,
  • Google Ads,
  • Facebook Ads,
  • szeroko zakrojonym remarketingu.

Pamiętaj, że sklep internetowy to dopiero początek możliwości. Sprzedaż warto stopniowo rozszerzać o zyskujące na popularności marketplace oraz portale ogłoszeniowe.

Połącz sprzedaż na Allegro z własnym sklepem internetowym!


Złotą zasadą sprzedaży (i nie tylko jej) jest dywersyfikacja dochodów. Czerpiąc z doświadczenia sprzedawców opierających swój biznes na zlikwidowanym już serwisie DaWanda nie polegaj na jednym kanale sprzedaży! W przeciwnym razie zmiany na rynku możesz przypłacić nie spadkiem zysków, a upadkiem firmy.
Połączenie sprzedaży na Allegro z własnym sklepem internetowym jest najlepszym wariantem, ponieważ:

  • Pozwala docierać do wszystkich klientów – tych szukających produktów na Allegro oraz w wyszukiwarce.
  • Jest zabezpieczeniem biznesu na wypadek spadków sprzedaży w jednym z kanałów.
  • Umożliwia wykorzystywanie wszystkich dostępnych narzędzi sprzedażowych.

Teraz prowadzenie sprzedaży równocześnie na Allegro i w e-sklepie jest możliwe dzięki dwukierunkowej integracji sklepu z Allegro dostępnej w Sky-Shop.pl. Mechanizm odpowiada za:

  • synchronizowanie stanów magazynowych,
  • automatyczne wystawianie aukcji i importowanie danych,
  • przesyłanie wszystkich zamówień oraz ich statusów do panelu administracyjnego, w którym je obsługujesz,
  • automatyczne zamykanie aukcji (np. by uniknąć sytuacji, w której klient kupuje towar na Allegro pomimo jego wyprzedania w sklepie),
  • masowe zamykanie, wystawianie podobnych, wystawianie ponowne aukcji,
  • wysyłanie powiadomień do klientów,
  • łączenie zakupów z wielu aukcji do jednego zamówienia,
  • a także wiele innych funkcji automatyzujących i usprawniających sprzedaż.

Wykorzystanie dostępnych na rynku e-commerce narzędzi to szansa na maksymalizowanie efektów sprzedażowych przy zminimalizowaniu pracy wykonywanej przy codziennej obsłudze sklepu.